وبلاگ ایسمینار

برگزاری وبینار

نوین ترین شیوه برگزاری کلاس آنلاین در بستر اینترنت

همه ما امروزه شاهد گسترش اینترنت در همه عرصه ها هستیم. آموزش انلاین نیز امروزه به عنوان یکی از مناسب ترین و نوین ترین شیوه ها برای اموزش و یادگیری مباحث مهم می باشد. اگر شما هم دارای مشغله های کاری و درسی فراوان هستید و از طرفی می خواهید سطح دانش خود یا تجارت خود را گسترش دهید پیشنهاد ما استفاده و برگزاری وبینار آموزشی می باشد. از این رو اگر به دنبال نحوه برگزاری کلاس آنلاین یا اینکه چجوری کلاس آنلاین برگزار کنیم هستید کافیست با ما همراه باشید. زیرا روش ها و نرم افزار های زیاد و متنوعی برای برگزاری کلاس آنلاین و برگزاری وبینار آموزشی وجود دارد که باید با پرکاربرد ترین و بهترین آن اشنا شوید.

موبایل لرنینگ چیست؟

ایا نام شیوه موبایل لرنینگ به گوش تان خورده است؟ اموزش از راه دور به واسطه شیوه نوین موبایل لرنینگ در حالت عادی غیر شخصی و غیر قابل دسترسی می باشد. اما نگران نباشید چون راه هایی وجود دارد که به دانش پذیران کمک می کند تا احساس ارتباطی موثر داشته باشند و به مطالب درسی دسترسی خوبی پیدا کنند. موبایل لرنینگ به معنای یادگیری مطالب مورد نیازتان به صورت مبتنی بر موبایل به صورت مجازی می باشد. شما به واسطه موبایل لرنینگ می توانید یادگیری و اموزش آسانی در هر زمان و هر مکان داشته باشید.

نوین ترین روش های تدریس مجازی چیست؟

وقتی به سراغ برگزاری وبینار آموزشی یا برگزاری کلاس آنلاین بروید نرم افزار ها به کمک شما می آیند. به عبارتی با استفاده از نرم افزار ها می توانید اجرای بهینه تر و ساده تری در یک کلاس آنلاین داشته باشید. در اصل یک نرم افزار اموزش انلاین یکی از ابزارهای مهم یادگیری الکترونیکی و یا یادگیری مجازی است. به همین دلیل ما در ادامه به شرح مهم ترین مواردی که یک برگزار کننده حین برگزاری کلاس های خود باید مد نظر داشته باشد پرداخته ایم.

روش اول – برنامه ریزی در کلاس های آنلاین

رویکرد کلای های آنلاین با کلاس های حضوری تفاوت های زیادی دارد طبیعتا برنامه ریزی برای آن ها نیز مخصوص می باشد. بنابراین حتما قبل از برگزاری کلاس آنلاین هایتان حتما برنامه ریزی دقیق و مناسبی داشته باشید و اقدام به شفاف سازی دستورالعمل‌ ها، راهکار ها و برنامه ‌زمانی کنید.

روش دوم – انتخاب پلتفرم قدرتمند

پیش نیاز برگزاری هر کلاس مجازی داشتن و انتخاب یک پلتفرم حرفه ای و قدرتمند می باشد. چون شما باید جلسات اموزشی و کنفرانس های خود را در بستری برگزار کنید که حداقل امکانات اموزشی مانند قابلیت ضبط ویدئو را داشته باشد. همچنین شما باید زیر ساخت های پلتفرم انتخابی تان را بررسی کنید تا حین برگزاری جلساتتان با مشکل رو به رو نشوید.

روش سوم – داشتن تجهیزات مناسب

شما حتی سرجلسات حضوری هم بروید باید یک سری تجهیزات و امکانات برای اموزش تان مهیا باشد که اموزش انلاین هم از این قائده مستثنا نبوده و در این شیوه به تجهیزات خاص تری برای برگزاری نیاز است. شما بدون استفاده از تجهیزات مناسب و با کیفیت، نمی توانید به خوبی جلسات آموزش آنلاین و کنفرانس های خود را برگزار کنید. از جمله تجهیزات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری کلاس‌ های آنلاین می ‌توانیم به اینترنت پرسرعت و پایدار، تهیه یک کامپیوتر، لپ ‌تاپ یا گوشی موبایل، هدفون و وبکم اشاره کنیم.

روش چهارم – تعامل داشتن با شرکت کننده ها

علاوه بر نکات گفته شده فوق برای داشتن یک کلاس انلاین خوب باید به روش چهارم نیز دقت زیادی کنید. یکی از مهم ترین موارد مهم در داشتن یک کلاس خوب تعامل برقرار کردن با شرکت کننده ها می باشد. به عبارتی با برقراری تعامل در کلاس‌ های درس بازدهی افزایش می‌ یابد و دانش‌ آموزان، دانشجویان و شرکت کننده های دوره ‌های مختلف آموزشی به خوبی مطالب را یاد می‌ گیرند.

روش پنجم – دریافت بازخورد

همیشه دریافت بازخورد و فیدبک حین جلساتتان فراموش نشود زیرا گرفتن فیدبک از شرکت کننده ها باعث می شود در کنار شناخت نقاط ضعف و شناخت خودتتان باعث می شود خروجی های مهم را از شرکت کننده ها دریافت کنید. همچنین برای این امر می توانید یک نظرسنجی هم در کلاس هایتان انجام دهید. البته این نظرسنجی فقط برای پایان کلاس نیست و شما می‌ توانید نظرسنجی‌ های مختلفی را در طول دوره تان مطرح کنید تا در صورت وجود مشکل یا چالشی آن‌ ها را برطرف کنید.

تارگت مارکت
جامعه هدف

اشنایی با معروف ترین و به روز ترین پلتفرم های کلاس آنلاین

امروزه با وجود گسترش اینترنت نرم افزار های برگزاری کلاس مجازی نیز روز به روز در حال زیاد شدن هستند. به همین دلیل ما تصمیم گرفته ایم در ادامه مهم ترین و جدید ترین نرم افزار های برگزاری کلاس آنلاین را برای شما مطرح کنیم تا نگرانی بابت برگزاری جلسات خود نداشته باشید. معروف ترین نرم افزار های برگزاری کلاس های انلاین و جلسات کاری عبارت هستند از :

• ادوبی کانکت

ادوب کانکت یکی از معروف ترین و بهترین نرم افزار های اجرای کلاس های مجازی می باشد که تمامی استاندارد های یک پلتفرم نمونه را دارا است. از بارز ترین ویژگی های این نرم افزار می توانیم به سیستم مدیریت محتوا، نظرسنجی سریع، تخته سفید تعاملی، ضبط، ماژول ‌ها و طرح بندی ‌های مختلف برای یک کلاس آنلاین اشاره کنیم.

• بیگ بلو باتن

یکی دیگر از پلتفرم های برگزاری جلسات مجازی بیگ بلو باتن می باشد که فعالیت خود را در سال ۲۰۰۷ شروع و در سال ۲۰۰۹ در دسترس همه افراد به عنوان یک پروژه متن باز قرار گرفت. از بارز ترین ویژگی های این نرم افزار برگزاری کنفرانس و کلاس های انلاین می توانیم به امکان اشتراک گذاری فایل ‌ها و دسکتاپ، تخته سفید تعاملی و اتصال حداکثر ۱۵ وب کم که می‌ توانند در یک زمان پخش شوند اشاره کنیم.

• گوگل میت

گوگل میت که یکی دیگر از ابزار های برگزاری کلاس های مجازی در تمام دنیاست یک سرویس ارتباطی به صورت ویدئویی می باشد که توسط شرکت گوگل توسعه یافته است. از بهترین و مهم ترین ویژگی های این برنامه می توانیم به تماس ‌های صوتی و تصویری دو طرفه و چند طرفه با رزولوشن تا ۷۲۰p، رمزگذاری تماس بین همه ‌ی کاربران، فیلتر صوتی و حذف نویز اشاره کنیم.

• زوم

این برنامه یک برنامه کنفرانس ویدئویی است که علاوه بر کامپیوتر با تلفن همراه ام می توانید کلاس ها و کنفرانس های انلاین خود، وبینار ها، سمینار ها و چت ها را انجام دهید. از بارز ترین ویژگی این پلتفرم این است که شما می توانید به دلخواه خود هم از نسخه رایگان و هم از نسخه پولی ان استفاده کنید و نهایت لذت نصیب تان شود. به طور کلی خدمات رایگان زوم به کاربران اجازه می ‌دهد تا جلسات نامحدود با حداکثر ۱۰۰ شرکت کننده ایجاد کنند البته باید بدانید برای جلسات گروهی محدودیت زمانی ۴۰ دقیقه ‌ای وجود دارد.

• تیم ویوئر

تیم ویوئر یک راه حل جامع دسترسی، کنترل و پشتیبانی از راه دور است که در همه سیستم ها و برنامه ها مانند کامپیوتر، تلفن همراه، اندروید، ای او اس کار می کند. شما به واسطه این برنامه می توانید در هر جای دنیا به سیستم و تلفنی که می خواهید وصل شوید و اقدام به برگزاری کلاس ها و کنفرانس های انلاین خود نمایید.

جمع بندی نهایی

در جمع بندی نهایی این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا شما با نوین ترین شیوه های برگزاری جلسات و کلاس های انلاین و ابزار های مهم و به روز ان اشنا شوید. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق در این خصوص برایتان مفید واقع شده باشد.