وبلاگ ایسمینار

افزایش ثبت نامی و فروش وبینار

با رعایت این ۱۱ نکته فروش وبینارتان را افزایش دهید!

اگرچه امروزه برگزاری وبینار ،سمینار آنلاین، کلاس آنلاین و کلاس مجازی خود یکی از قوی‌ترین ابزارهای آموزش آنلاین و بازاریابی است اما برای این که بتوانید از این ابزار به خوبی استفاده کنید و بیشترین بهره را ببرید لازم است تا برای خود وبینار هم تبلیغات کنید تا هر چه بیشتر دیده شود.

همان‌طور که می‌دانید ایسمینار پلتفرم برگزاری وبینار و رویداد‌های آنلاین است. در ایسمینار می‌توانید به آموزش آنلاین بپردازید، دانش و مهارت خود را به دیگران یاد بدهید و کسب درآمد کنید. اما سوالی که بسیاری از برگزارکنندگان وبینار از ما می‌پرسند این است که چگونه می‌توانم تعداد ثبت نامی‌های وبینارم را افزایش بدهم؟ ما قصد داریم در این مقاله به این سوال، پاسخ بدیم.

مهمترین اصل این است که مخاطبتان را بشناسید و خودتان را جای او بگذارید. مخاطب برای این که در وبینار ثبت نام کند باید ۲ مرحله را طی کند:

۱- ابتدا مخاطب باید ترغیب شود تا بر روی لینک شما کلیک کند و وارد صفحه وبینارتان شود؛

۲- پس از ورود به صفحه، باید قانع شود که در وبینار ثبت‌نام کند.

در ادامه به شما نکاتی را می‌گوییم که هم بتوانید مخاطب را وارد صفحه وبینارتان کنید و هم او را قانع کنید تا در وبینارتان ثبت نام کند.

۱- افزایش بازدید از صفحه وبینارتان

۱-۱ زمان کافی برای اطلاع‌رسانی وبینار در نظر بگیرید

برای افزایش بازدید وبینارتان لازم است زمان کافی بین ثبت وبینار و برگزاری آن در نظر بگیرید تا هم فرصت کافی برای اطلاع‌رسانی وبینارتان در شبکه‌هایی که در اختیار دارید، داشته باشید و هم بتوانید در معرض دید کاربرانی که روزانه از ایسمینار بازدید می‌کنند قرار بگیرید. بازه زمانی پیشنهادی ما برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات، ۲ تا ۴ هفته است.

۱-۲ پوستر مناسب؛ اولین چیزی که یک کاربر می‌بیند

پوستر وبینارتان، مثل ویترین مغازه است، هر چقدر طرح ساده تر و با کیفیت‌تر باشد، مخاطبان بیشتری به آن جذب می‌شوند. همچنین اگر از تصویر مدرس در پوستر استفاده کنید باعث می شود تا ناخودآگاه کاربر در بین سایر پوسترها به سمت وبینار شما جذب شود. بر اساس رفتار مخاطب در سایت متوجه شدیم، وبینارهایی که پوستر بی‌کیفیتی دارند نسبت به وبینارهای دیگر کلیک کمتری دریافت می‌کنند.

در ادامه چند نمونه از پوسترهای جذاب را می‌توانید ببینید:

افزایش فروش وبینار با پوستررهای وبینار مناسب

۱-۳ انتخاب عنوان مناسب برای وبینار را جدی بگیرید!

  • سعی کنید برای وبینارتان یک عنوان جذاب و متفاوت انتخاب کنید. اما در انتخاب عنوان جذاب، اغراق نکنید.
  • از انتخاب عنوان‌های کلیشه‌ای و تکراری مثل صفر تا صد یادگیری … ، صفر تا صد راه اندازی … در ۲ ساعت خودداری کنید. چون دید مخاطب نسبت به این عنوان‌ها منفی شده است.
  • همین طور از انتخاب عنوان‌های طولانی نیز خودداری کنید؛ چون عنوان وبینار شما در صفحه‌ی همه وبینارها بصورت کامل نمایش داده نمی شود و کاربر در نگاه اول نمی‌تواند عنوان وبینار شما را به صورت کامل بخواند.

۱-۴ تبلیغات و اطلاع‌رسانی را فراموش نکنید.

بر اساس گزارش شرکت Bizzabo در سال ۲۰۱۹، بسیاری از برگزارکنندگان رویداد آنلاین، تبلیغات از طریق ارسال ایمیل را موثرترین روش می‌دانند و پس از آن تبلیغات از طریق ارتباطات فردی و شبکه‌های اجتماعی را به عنوان ابزارهای موثر در تبلیغات معرفی کرده‌اند. عملکرد بسته‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغات در ایسمینار هم نشان می‌دهد که ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی برای جذب مخاطبان و افزایش نرخ ثبت نام در وبینار است، بر خلاف بسیاری از افراد که معتقدند ایمیل مارکتینگ مرده است.

حتما سعی کنید از روش‌های مختلف تبلیغات با در نظر گرفتن نوع مخاطبان‌تان بهره ببرید. در صورت تمایل می‌توانید از بسته‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغات ایسمینار نیز استفاده کنید. برای سفارش، ابتدا باید وبینارتان را در ایسمینار ثبت کنید.

 

۲- افزایش ثبت نام و فروش بیشتر وبینار

اگر به ۴ نکته ذکر شده در مرحله عمل کنید، کاربر وارد صفحه معرفی وبینارتان در ایسمینار می‌شود. حالا هنر شماست که در این صفحه بتوانید بازدیدکننده را به خریدار تبدیل کنید. بدون فوت وقت بریم سراغ نکاتی که در این کار کمک‌تان می‌کند:

 

۲-۱ رزومه مدرس وبینار را کامل بنویسید

برای این که کاربری تصمیم بگیرد در وبینار ثبت نام کند یا نه، به این نگاه می‌کند که چه کسی قرار است موضوع مربوطه را آموزش دهد. پس اطلاعات و رزومه مدرس اهمیت بالایی دارد. سعی کنید رزومه مدرس را کامل بنویسید و تصویر واقعی او را قرار بدهید. اگر در گذشته در ایسمینار وبینار برگزار کرده‌اید و اطلاعات مدرس ناقص است، می‌توانید همین الان وارد پنل کاربری‌تان شوید و اطلاعات مدرس را تکمیل کنید.

با تکمیل توضیحات مدرس وبینار، ثبت‌نام کنندگان وبینار را افزایش دهید.
در این تصویر یک نمونه از اطلاعاتی که می‌توانید در صفحه مدرس وبینار اضافه کنید را می‌بینید.

۲-۲ راجع به وبینارتان توضیح بدهید

سعی کنید در بخش توضیحات وبینار، بین ۲ تا ۵ پاراگراف بنویسید. توضیحات کم متقاعدکننده نیستند و توضیحات بیش از حد و تکراری هم می‌تواند برای مخاطب خسته‌کننده باشد. شما باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازدیدکننده را تحت تاثیر قرار دهید تا از صفحه وبینارتان خارج نشود. مخاطبان با خواندن توضیحات صفحه تصمیم می‌گیرند در وبینار ثبت نام کنند یا نه. پس حتما زمان کافی را برای نوشتن توضیحات وبینار در نظر بگیرید و اصول و قواعد نگارشی را رعایت کنید. پیشنهاد می‌کنیم در بخش توضیحات به این موارد اشاره کنید:

  • این وبینار به چه موضوعی می پردازد؟ سرفصل‌های وبینار را بنویسید.
  • این موضوع چه اهمیتی دارد؟
  • در این وبینار چه مطالبی گفته می‌شود که با سایر آموزش‌ها متفاوت است؟
  • مطالبی که در این وبینار بیان می شود در چه سطحی است و احیانا چه پیش نیازهایی لازم دارد؟
  • به مخاطب بگویید که چرا باید آموزش‌های دیگر را نادیده بگیرد و در وبینارتان ثبت نام کند.

اگر خودتان بخواهید محصولی را خریداری کنید و توضیحات موجود در صفحه فقط دو خط باشد آیا به راحتی اعتماد می‌کنید و محصول را می‌خرید؟!

 

۲-۳ با فیلم معرفی وبینار، مخاطبان بیشتری را درگیر کنید

بیشتر انسانها مودالیتی دیداری وشنیداری دارند به ویژه اگر مخاطبان وبینار باشند! استفاده از ویدئو معرفی و تصویر در صفحه وبینار شما باعث می شود تا بازدیدکنندگان به سرعت از صفحه خارج نشوند و با وبینار شما ارتباط بیشتری برقرار کنند و راحت‌تر به شما اعتماد کنند.

 

۲-۴ با نوشتن پرسش و پاسخ متداول وبینار، جای مخاطب سوال بپرسید

سعی کنید حتما در این قسمت سوالاتی که فکر می کنید به ذهن مخاطبانتان می‌رسد را بنویسید و پاسخ دهید؛ همچنین می توانید یک راه ارتباطی مثل آیدی تلگرام یا شماره تماس‌تان را هم برای پاسخ دادن به سوالات احتمالی دیگر در نظر بگیرید.

 

۲-۵ با دادن ویدئوی وبینار، نگرانی مخاطبان را کم کنید

براساس گزارش Beaconlive، ارائه ویدئوی ضبط شده وبینار به مخاطبان، می‌تواند نرخ ثبت نام در وبینار را تا ۲۶ درصد افزایش دهد. همچنین بسیاری از افراد ممکن است در زمان برگزاری وبینار نتوانند آنلاین شوند که در این صورت تمایل دارند حتما بعد از برگزاری به ویدئوی آن دسترسی پیدا کنند. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که قصد برگزاری یک دوره آنلاین یا کارگاه آنلاین را دارید و ممکن است کاربر نتواند در تمامی جلسات آن حضور پیدا کند.

 

۲-۶ بلیت وبینار؛ غول مرحله آخر!

  • افراد همیشه به دنبال خرید آموزش‌های بهتر با هزینه کمتر هستند و همیشه گزینه‌های موجود را با یکدیگر مقایسه می‌کنند. پس حتما در زمان قیمت‌گذاری به قیمت سایر وبینارهای فعال در سایت که موضوع و مدت زمانشان مشابه وبینارتان است، نگاهی بندازید تا بتوانید قیمت مناسب را تعیین کنید.
  • برای این که افراد زودتر به خرید ترغیب شوند می‌توانید برای وبینارتان بلیت زودهنگام تعریف کنید و مبلغ کمتری را برای این بلیت در نظر بگیرید و در توضیحات مربوط به آن اشاره کنید که با خرید این بلیت چقدر سود می‌کنند!
  • حتما در زمان قیمت‌گذاری به مدت زمان وبینارتان توجه کنید. از گذاشتن قیمت خیلی بالا برای یک وبینار ۲-۱ ساعته خودداری کنید چون کاربران به سایر وبینارهای سایت هم نگاه می‌کنند.
  • برخی از از برگزارکنندگان از اعدادی مثل ۹۹۰۰۰ یا ۱۲۹۰۰۰ تومان که دارای رقم پایانی ۹ هستند در قیمت‌گذاری استفاده می کنند اما بررسی‌های ما نشان داده که مخاطبان به قیمت‌های دیگر واکنش بهتری نشان می‌دهند! چرا که با مقایسه قیمت‌ها به دنبال منطق بهتری برای قیمت گذاری بوده‌اند.
  • در زمان تعریف بلیت‌ها دقت کنید ترتیب نمایش، ظرفیت و زمان فعال بودن هر بلیت به درستی تعریف شده باشد تا خریداران بالقوه را از دست ندهید.

 

۲-۷ از همین الان فکر وبینار بعدی‌تان باشید

شما حتی در زمان پایانی وبینارتان هم می‌توانید فروشتان را افزایش دهید. کافیست در انتهای وبینار از شرکت‌کنندگان بخواهید تا به محتوای وبینار شما در ایسمینار امتیاز بدهند.

این امتیازدهی نه تنها باعث افزایش فروش ویدئوی وبینار شما می‌شود بلکه در فروش بلیت وبینارهای بعدی شما نیز تاثیر خوبی خواهد گذاشت. چون اگر وبینار دیگری را در ایسمینار قرار دهید، کاربران با کلیک بر اسم‌تان وارد وبینارهای دیگرتان می‌شود تا امتیازی که سایر کاربران داده‌اند را بررسی کنند و بر اساس آن برای ثبت نام در وبینار جدیدتان تصمیم بگیرند.

تصویر زیر مربوط به کارگاه آنلاین شاتکارما، تمرینات نظافتی که در ایسمینار برگزار شده است. به بخش امتیازهای آن نگاه کنید:

امتیاز وبینار - محتوای وبینار

 

مخاطبتان را بشناسید و خودتان را به جای او بگذارید تا بتوانید مسیر تبدیل شدن آنها به یک مشتری را به درستی ترسیم کنید، سپس به دنبال افزایش بازدیدکنندگان با کمک تبلیغات در کانال‌های مناسب باشید.

اگر هنوز وبینارتان را در ایسمینار ایجاد نکرده اید، همین الان رو دکمه زیر کلیک و اولین وبینارتان را ایجاد کنید:

ایجاد وبینار در ایسمینار