وبلاگ ایسمینار

دوره استراتژی

نحوه برگزاری وبینار در آپارات به چه صورت است؟

همه ما شاهد پیشرفت روز افزون فناوری هستیم و طبیعتا اینترنت و این حوزه نیست روز به روز در حال گسترش است. در این بین وجود وبینار و سمینار ها برای ایجاد بستری آموزشی و کسب دانش یک امر مهم تلقی می شود. به همین دلیل سایت ها و پلتفرم هایی زیادی در این عرصه پا به میان گذاشته اند. یکی از جدید ترین آن ها سایت آپارات می باشد. دوست دارید بدانید نحوه برگزاری وبینار در اپارات چگونه است؟ یا بدانید پلتفرم ‌های پخش زنده مانند آپارات فقط برای استریم بازی کاربرد دارد؟ چنین سایت هایی مانند اپارات در ابعاد بسیار زیادی از برنامه های تلویزیونی گرفته تا پخش مسابقات ورزشی به صورت زنده و همچنین برگزاری آنلاین یک رویداد یا کلاس درس فعالیت دارند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی برگزاری وبینار در آپارات و این موارد بپردازیم.

وبینار چیست؟

واژه وبینار ترکیبی از کلمات وب و ایسمینار است و در تعریف عمومی به همایش هایی گفته می شود که به صورت آنلاین و یک سری نرم افزار های مخصوص انجام می شود. شما با وجود وبینار ها می توانید بدون بیرون رفتن از خانه و نرم افزار های موجود به کسب دانش و اطلاعات بپردازید. با داشتن یک رایانه و لپ تاپ می توانید در انواع وبینار های تجاری و کسب و کار ها شرکت کنید. به طور کلی ارائه وبینار به برگزار کنندگان این فرصت را می ‌دهد که خود و کسب ‌و کارشان را با هزینه بسیار مناسب و به‌ صرفه به افراد زیادی معرفی کنند و آموزش‌ ها و مطالب خود را برای مخاطبین ارائه دهند.

اشنایی با انواع وبینار

وبینار ها به طور کلی از جهت نوع برگزاری و محتواهایی که ارائه می دهند به دو دسته تقسیم می شوند. به همین دلیل ما در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر شما به شرح مختصر اما جامع آن ها پرداخته ایم :

• وبینار زنده

این مدل از وبینار به صورت زنده یا همان پخش مستقیم برگزار می شود بنابراین امکان تعامل بهتر و بیشتری خواهید داشت. در این مدل از وبینار افراد به راحتی می توانند هر زمان که سوالی دارند آن را بپرسند و به کسب دانش خود بپردازند.

• وبینارهای ضبط شده

این مدل از وبینار به صورت بازپخش در اختیار افراد قرار می گیرد بنابراین امکان گفت و گو به صورت انلاین و سوال و جواب نیست. در این مدل از وبینار به راحتی می توانید در زمان های مشخص شده به کسب دانش خود بپردازید.

انواع ابزارهای برگزاری وبینار

برای برگزاری وبینار علاوه بر سایتی که انتخاب می کنید به یک سری ابزار ها نیاز پیدا خواهید کرد. به همین دلیل ما در ادامه این مطلب به شرح انواع ابزار های برگزاری وبینار در آپارات و … پرداخته ایم که عبارت هستند از :

• دوربین

اگر لپ تاپ شما یا تلفن همراه تان دارای دوربین جلو باشد نیازی به خرید دوربین جداگانه ندارید.

• میکروفون

با وجود یک میکروفون می توانید کیفیت صدای بالایی داشته باشید و از وبینار خود لذت ببرید.

• اسلاید

با یک اسلاید با کیفیت می‌ توانید به راحتی مخاطبان خود را راضی کنید و برای این امر باید از ابزار های خاصی استفاده کنید.

• ارتباط اینترنتی

سرعت اینترنت مهم ترین عامل در برگزاری کلاس های انلاین می باشد و کیفیت وبینار را بالا می برد بنابراین حتما اینترنت پرسرعتی داشته باشید.

سرویس پخش زنده آپارات چیست؟

به تازگی نام اپارات و نحوه برگزاری وبینار در اپارات به گوش تان خورده است؟ ایا به صورت کامل پاسخی برای نحوه برگزاری وبینار در اپارات پیدا نکرده اید؟ سایت اپارات جدا از مرجع قرار دادن ویدئو های مختلف بستری برای استریم و پخش زنده نیز دارد. پخش زنده این پلتفرم یک سرویس رایگان و کاربردی برای پخش زنده محتوای ویدیویی به صورت آنلاین است.
با وجود این آیتم شما می توانید محتوای خود که به صورت ویدئو است را در معرض دید افراد به صورت زنده قرار دهید و از امکاناتی مانند چت تعاملی و پویا، کیفیت Full HD و ارائه آماری دقیق بهره ‌مند شوید. بنابراین با توجه به گفته های فوق از این پلتفرم می توانید در جهات مختلف حتی برگزاری وبینار در آپارات استفاده کنید و نهایت لذت را ببرید.