وبلاگ ایسمینار

مهارت ها و رشد فردی

مهارت های ضروری برای موفقیت| تا دیر نشده یاد بگیرید

خیلی از افراد در زندگی به دنبال فرمول موفقیت می‌گردند و راه‌های مختلف را برای رسیدن به آن طی می‌کنند. اما آیا واقعا فرمولی برای موفقیت وجود دارد؟ آیا می‌توان این فرمول را آموزش داد تا دیگران هم به موفقیت برسند؟ باید به شما بگوییم که موفقیت تنها زمانی حاصل می‌شود که شما مهارت‌هایی را در خود تقویت کنید و آنها را به خوبی بیاموزید.

در این مطلب می‌خواهیم شما را با این مهارت‌ها آشنا کنیم و به شما بگوییم یادگیری کدام مهارت‌ها را باید در اولویت قرار دهید تا بتوانید با کیفیت بهتری کار و زندگی کنید. با ما همراه باشید تا مهارت های ضروری برای موفقیت را بشناسید و در دنیای امروز از دیگران پیشی بگیرید…

روانشناسى به اسم گاترى (E.R. Guthrie) مهارت را به‌صورت زیر تعریف کرده:

مهارت قابلیتى است که با اطمینان معین و صرف حداقل انرژى یا زمان کارى به نتیجه برسد.

الان وقتش رسیده که بریم سراغ معرفی مهارت ها:

مدیریت زمان

تا به حال بارها این جمله را شنیده‌اید که «وقت نکردم» یا احتمالا خود شما هم برای آنکه خودتان یا دیگران را برای انجام ندادن یک کار یا اضافه کردن یک عادت به زندگی‌تان با این جمله توجیه کرده‌اید که «وقت ندارم». یادتان باشد که در هر روز شما ۲۴ ساعت زمان دارید که حدود ۱۶ ساعت آن را بیدارید و می‌توانید به کارهای‌تان برسید. این ساعت‌ها زمان کمی نیستند و مشکل شما عدم توانایی در مدیریت زمان است.

کمبود زمان می تونه ناشی از دلایل مختلفی باشه مثلاً مشکل در اولویت بندی کارها و فعالیت‌ها یا ضعف در هنر حل مسئله. اگه دوست دارین تو سالِ جدید بتونین زمانتون رو بهتر مدیریت کنین شاید دیدن ویدئوی وبینار مدیریت زمان بتونه کمک کننده باشه. در حقیقت توسعه مهارت های مدیریت زمان یک مسافرت طولانیِ و این مسافرت ممکنِ با این ویدئوی آموزشی آغاز بشه، اما به تمرین زیاد توسط شما نیاز داره.

با یادگیری مهارت‌های مربوط به مدیریت زمان می‌آموزید که چگونه با برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی کارها، زمان‌بندی دقیق  و … مشکل وقت کم آوردن را برطرف کنید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید کافی‌ست سری به صفحه وبینارهای مدیریت زمان در ایسمینار بزنید.

مدیریت اهداف و آرمان‌ها

هدف یا آرزو چیزهایی هستند که همه آنها را در سر می‌پرورانند. همه ما مدت زمانی را صرف فکر کردن به اهداف و آرزوهای‌مان می‌کنیم  و همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا به آنها برسیم.  اما از کجا بفهمیم که در مسیر درستی قدم برداشته‌ایم و تلاش‌مان هدر نمی‌رود؟ اگر راه را اشتباه برویم چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا زمان را از دست نمی‌دهیم؟

در اینجاست که ضرورت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی برای تحقق اهداف و آرزوهای‌مان حس می‌شود. هر شخصی برای رسیدن به ایده‌آل‌هایش باید برنامه‌ریزی کند و از مسیر درست به سمت آرزوها و اهدافش برود. در میان وبینارهایی که در ایسمینار برگزار می‌شود، هستند وبینارهایی که روی مدیریت اهداف و آرمان‌ها تمرکز دارند و به شما کمک می‌کنند تا بهتری برنامه را برای خودتان بچینید.

 

مدیریت اهداف و آرمانها

کمتر کسی هست که هیچ هدف یا آرزویی تو زندگیش نداشته باشه. همه ما تو زندگیمون اهداف و آرزوهایی داریم ولی فقط داشتنِ هدف کافی نیست چون بدون داشتن برنامه و نقشه نمی تونیم به اهدافمون برسیم.

هر شخصی نیاز به داشتنِ یه چشم انداز و آرمان داره که می تونه به صورت آرزو و یا رویا بیان بشه. برای رسیدن به اون آرمان باید هدف گذاری کنیم که این هدف‌ها می تونن به صورت کوچک و سالیانه بیان بشن.

 

مدیریت اهداف و رشد فردی

مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری

وقتی با مشکل یا مساله‌ای روبه‌رو می‌شوید، چه می‌کنید؟ حسابی هل می‌شوید و دست و پای‌تان را گم می‌کنید یا با پاک کردن صورت مساله به سراغ راهکار خاصی نمی‌روید. اگر سردرگمی و آشفتگی در زمان حل مسائل و تصمیم‌گیری در مورد آنها را تجربه کرده‌اید و نمی‌دانید با این حس چه کنید، بهتر است همین حالا به فکر شرکت در یک دوره مهارت حل مساله و تصمیم‌گیری بیفتید.

همه افراد باید بتوانند در مواجهه با مشکلات، راه حل درستی پیدا کنند و در مورد حل مساله‌شان تصمیم بگیرند. در مسیر رسیدن به اهداف مسائل و مشکلات زیادی وجود دارند که باید بتوانید آنها را حل و فصل کنید تا به موفقیت برسید.

 

مهارت های فن بیان

چند بار تا به حال نتوانسته‌اید منظورتان را آن گونه که باید، بیان کنید و یا روی شنونده تاثیر دلخواه‌تان را بگذارید؟ مهارت‌های فن بیان به شما کمک می‌کنند تا در محیط کار و خانه و حتی در میان دوستان و آشنایان، ارتباط‌های موثری برقرار کنید و اثرگذاری حرف‌های‌تان را بالا ببرید.

یادتان باشد برای ارائه توضیحات در مورد محصولات و خدمات، صحبت در مورد رزومه، سفارش محصول یا خدمت و … به فن بیان خوب نیاز دارید  وباید این مهارت را در خود قوی کنید تا به نتیجه‌ای که مدنظرتان است برسید. اگر از آن دسته افراد هستید که برای صحبت جلوی جمع یا در یک جلسه کاری مشکل دارید و یا نمی‌توانید منظور خود را به درستی انتقال دهید، در یکی از دوره‌های فن بیان در ایسمینار شرکت کنید و خودتان را در این زمینه قوی سازید.

محمدپیام بهرام پور مربی فن بیان و سخنرانی تو وبینار مهارت های فن بیان در ارتباطات روزمره به این نکته اشاره کرده که فن بیان موثر در ارتباطات روزمره ترکیبی از خوب صحبت کردن و صحبتِ خوب کردن هست.

ما می تونیم مهارت های فن بیان رو هم در زندگی روزمره مون و هم در محیط کار استفاده کنیم و کاری کنیم که اثرگذاری بیشتری نسبت به بقیه داشته باشیم و بتونیم حرفمون رو بهتر منتقل کنیم.

شاید براتون این سوال پیش بیاد که اصلا فن بیان چی هست، تو ویدئوی زیر تعریفی از فن بیان ارائه شده:

[aparat id=”xbkPu” width=”۶۵۰″]

مهارت کنترل خشم

عصبانیت و خشم بخشی جدا نشدنی از احساساتی است که همه ما در زندگی تجربه می‌کنیم. درست است که خشم، یک واکنش و حس طبیعی به شمار می‌آید اما اگر از کنترل خارج شود، دردسرهای زیادی را می‌تواند به وجود آورد. تصمیماتی که به هنگام عصبانیت می‌گیریم، حرف‌هایی که در این زمان می‌زنیم و کارهایی که انحام می‌دهیم، معمولا آن چیزی که می‌خواهیم نیستند و خیلی از ما حس پشیمانی بعد از رفتارهای‌مان هنگام عصبانیت را تجربه کرده‌ایم.

خشم و عصبانیت

برای کنترل خشم راه‌های زیادی وجود دارد اما اگر می‌خواهید این مهارت را در خود پرورش دهید کافیست به صفحه وبینارهای توسعه فردی در ایسمینار بروید و یکی از وبینارهای با موضوع کنترل خشم را انتخاب و در آن ثبت نام کنید.

مهارت های غلبه بر استرس

استرس یکی از چیزهایی است که همه ما در زندگی تجربه کردیم و بسیاری از کارشناسان و متخصصان از آن به عنوان یک عامل بیماری زای خطرناک یاد می کنند. این حس تمرکز را از شما می گیرد، انرژی‌تان را مصرف می کند، حرف زدن تان را مختل می‌کند و حتی ممکن است شما را از انجام کارهای روزمره‌تان باز دارد. بهتر است که زودتر این حس را کنترل کنید و افسارش را به دست بگیرید.

هر آدمی یه استعدادی داره و بعضی وقتا شده فرصت های طلایی که برای نشون دادن خودمون داشتیم رو به خاطر استرس و هیجان های غیر قابل کنترل از دست دادیم و الان وقتش رسیده که تو سال جدید مهارت های غلبه بر استرس رو یاد بگیریم.

 

آموزش بدون محدودیت از ما، یادگیری از شما…

ایسمینار این شرایط را فراهم کرده تا به راحتی در خانه یا هر جای دیگری تنها با دسترسی به گوشی، تبلت یا لپ تاپ و اینترنت، در هر دوره‌ای که دوست دارید شرکت کنید و بدون محدودیت هر چه می‌خواهید بیاموزید. حالا نوبت شماست که با استفاده از این شرایط، دوره‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهید و برای تقویت مهارت‌هایی که گفتیم، در یکی از وبینارها شرکت کنید.

©کلیه حقوق این مطلب متعلق به رسانه ایسمینار می باشد. هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 108
دوست نداشتم: 88
میانگین امتیازات: 1.23

10 دیدگاه در “مهارت های ضروری برای موفقیت| تا دیر نشده یاد بگیرید

سلام، مرسی مقاله عالی بود. به نظر من مهارت برقراری ارتباط و متقاعد کردن افراد رو هم باید یاد بگیریم.

سلام
ممنون که نطرتان را با ما در میان گذاشتید.
ما در گذشته وبینارهایی در مورد مهارت هایی که شما پیشنهاد دادید برگزار کرده ایم.
موفق باشید

سلام
بطور اتفاقی سایت شما را مشاهده کردم. مطالب خوب و مفیدی را ارائه کرده اید که من خیلی استفاده کردم.
براتون آرزوی موفقیت می کنم.
موفق باشید.

سلام
خیلی ممنون، خوشحالم که مطالب برای شما مفید واقع شده.
برای شما آرزوی موفقیت در کسب و کارتان را دارم

با سپاس از مطالب مفیدی که ارائه فرمودید . من خودم زخم خورده عدم داشتن این مهارتها در سرکارم بودم و بدلیل عدم کنترل خشم و عدم توانایی ارتباط موثر با سایر همکارانو روابط عمومی ضعیف بعد از چند سال کار از محل کارم جابجا شدم و. لولم هم پایین اومد . محیط های کارگری در ایران بشدت از نظر اخلاقی خرابه و بازار زیراب زدن پاپوش درست کردن تهمت و افترا و پاچه خواری به شدت داغه و اونایی که این مهارتها رو ندارن یا مظلوم و بی سرو زبونن و روابط عمومی ضعیفی دارن خیلی راحت سرشونو میکنن زیر آب و کارشونو از دست میدن

سلام دوست عزیز
خیلی خوشحالیم که مطالب وبلاگ ما که البته بخشی از مباحث وبینار ها هست ، به شما کمک کرده و براتون مفید بوده
پیشنهاد ما استفاده از وبینار ها و دوره ها و حتی ویدیو های مرتبط با این مبحث هست که به راحتی می تونید در دسته بندی مورد نظر در وبسایت ما اون ها رو پیدا کنید.

سلام و ممنون بابت نکاتی که در مورد یادگیری مهارتهای مختلف گفتین.
البته ای کاش در مورد مهارت خودشناسی و یا خودسازی هم مطلبی درج شده بود، چون اگه خصوصیاتمون رو درست و بهتر بشناسیم شاید نیاز به یادگیری مهارت خاص شخصیت خودمون داشته باشیم.

سلام، وقت بخیر
ممنون از نظر و پیشنهادتان ،
در مقالات پیشرو حتما اشاره خواهیم کرد.
در حال حاضر ما به شما دوره های تخصصی در زمینه توسعه فردی را پیشنهاد میدهیم .
برای دیدین وبینار های توسعه فردی اینجا کلیک کنید :

https://eseminar.tv/webinars/%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%AF%DB%8C?page=1?utm_esmn=blogarticle

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.