وبلاگ ایسمینار

اموزش ادوبی کانکت

صفر تا صد نحوه برگزاری کلاس در ادوبی کانکت

همان طور که شاهد هستید برگزاری جلسات کاری و درسی به صورت مجازی رواج و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. به عبارتی امروزه مردم به دنبال برگزاری کلاس های درسی و جلسات کاری خود به صورت غیرحضوری و انلاین هستند تا حضوری. به همین منظور با دنیای متفاوت و گسترده ای از پلتفرم ها رو به رو خواهیم شد. یکی از بهترین و به روز ترین پلتفرم های فعال برای برگزاری کلاس ها و جلسات کاری ادوبی کانکت می باشد. ادوب کانکت یک پلتفرم آموزش از راه دور، کنفرانس وب، ارائه و به اشتراک گذاری دسکتاپ است. شما در این پلتفرم هر تعداد که نیاز دارید می توانید کلاس ایجاد کنید و به کارهای خود در آن بپردازید. به همین دلیل ما در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با نحوه برگزاری کلاس در ادوبی کانکت برای برگزاری وبینار در ادوبی کانکت یا کلای انلاین در ادوبی کانکت اشنا کنیم پس برای اموزش ادوبی کانکت همراه ما باشید.

اموزش نحوه برگزاری کلاس در ادوبی کانکت

شما برای اموزش ادوبی کانکت و برگزاری وبینار در ادوبی کانکت ابتدا باید اقدام به تهیه سرور کنید. به همین منظور با دسترسی Administrator وارد سرویس Adobe connect شوید.

قدم اول – ایجاد کلاس

در صفحه اصلی ادوبی کانکت، در نوار منو meetings گزینه new meeting را انتخاب کنید. یک نام مناسب و یک لینک اختصاصی نیز برای کلاس در نظر بگیرید و آن را وارد کنید. سپس بر روی گزینه finish در پایین صفحه کلیک کنید تا کلاس ایجاد و اطلاعات آن نمایش داده شود.

قدم دوم – تنظیم لینک و تایم

در مرحله بعد برای برگزای کلاس در ادوبی کانکت باید یک لینک سفارشی برای آن انتخاب کنید. همچنین توضیحاتی برای کلاس خود باید درج کنید که این توضیحات نباید بیشتر از ۴۰۰۰ کارکتر باشد. سپس می توانید تایم شروع کلاس را تنظیم کنید.

قدم سوم انتخاب قالب برای کلاس

در این مرحله شما باید قالبی که برای کلاس یا جلساتتان می خواهید استفاده کنید را انتخاب نمایید.
Shared Templates\Default Event Templateقالب پیش‌فرض
Shared Templates\Default Meeting Template قالب پیش فرض جلسه
Shared Templates\Default Training Template قالب آموزشی پیش فرض

اموزش مجازیقدم چهارم – تعیین دسترسی

در این مرحله شما باید براساس کلاس یا جلسه کاری تان دسترسی های لازم را مشخص کنید.
Only registered users may enter the room (guest access is blocked) فقط کاربران ثبت نام شده می‌توانند وارد کلاس شوند.
Only registered users and account members may enter the room فقط کاربران ثبت نام شده و اعضا می ‌توانند وارد اتاق شوند.
Only registered users and accepted guests may enter the room فقط کاربران ثبت نام شده و مهمانان پذیرفته شده می‌ توانند وارد اتاق شوند.
Anyone who has the URL for the meeting can enter the room هر کسی که نشانی اینترنتی جلسه را دارد می‌ تواند وارد اتاق شود.

قدم پنجم – انتخاب شرکت کننده ها

با انتخاب گزینه finish ایجاد کلاس در ادوبی کانکت شما به پایان رسیده است و اطلاعاتی که برای دسترسی انتخاب کرده اید نمایش داده می‌ شود. با انتخاب گزینه next وارد قسمت انتخاب شرکت گنندگانSelect Participants می‌ شوید. برای انتخاب شرکت کنندگان در ستون سمت چپ تان کاربران و گروه های موجودAvailable Users and Groups نمایش داده می ‌شود که می‌ توانید کاربران را انتخاب نمایید. سپس با کلیک بر روی Add کاربر را به لیست سمت راست یعنی شرکت کنندگانCurrent Participants For class در کلاس اضافه کنید. گزینه Remove برای حذف شرکت کنندگان در کلاس ادوبی است.

جمع بندی

در جمع بندی نهایی این مطلب همواره در تلاش بودیم تا شما را با نحوه برگزاری کلاس در ادوبی کانکت اشنا کنیم. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق در خصوص برگزاری کلاس انلاین در ادوبی کانکت برایتان مفید واقع شده باشد.