وبلاگ ایسمینار

دوره سرمایه گذاری

دوره‌ سرمایه‌ گذاری و مالی – انواع دوره ‌های آنلاین و حضوری

امروزه همه شاهد رشد تورم و وضعیت اقتصادی در همه حوزه ها هستیم بنابراین باید همواره به دنبال راه هایی برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول مان باشیم. یکی از بهترین روش ها برای حفظ ارزش پول سرمایه گذاری در عرصه های مختلف می باشد. روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در بازار های مالی وجود دارد که هریک دارای بازدهی و ریسک های متفاوتی هستند. همچنین باید دانش و اطلاعات کافی در زمینه های مختلف مانند میزان سرمایه، ویژگی‌ های شخصیتی، میزان ریسک‌ پذیری و هدف سرمایه ‌گذار در انتخاب شیوه مناسب برای سرمایه ‌گذاری داشته باشیم. به همین دلیل ما در ادامه این مقاله تصمیم داریم شما را با بهترین شیوه سرمایه گذاری، دوره سرمایه گذاری، وبینار سرمایه گذاری و آموزش گام به گام سرمایه گذاری اشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

سرمایه‌ گذاری چیست؟

در آموزش گام به گام سرمایه گذاری برای انتخاب بهترین دوره سرمایه گذاری ابتدا باید با مفهوم سرمایه گذاری اشنا شوید. سرمایه گذاری به معنای تبدیل منبع مالی به دارایی های مختلف مالی می باشد که فرد به واسطه آن می تواند ارزش پول خود را حفظ کرده و سرمایه خود را افزایش دهد. امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و رشد تورم، اغلب افراد برای حفظ ارزش دارایی‌ های خود به دنبال پس‌ انداز و سرمایه ‌گذاری هستند که روش های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد. به همین دلیل ما در ادامه به شرح مختصر اما جامع هر یک از شیوه های سرمایه گذاری برای وبینار سرمایه گذاری و … شما پرداخته ایم.

انواع روش‌ های سرمایه ‌گذاری

برای انتخاب دوره سرمایه گذاری ابتدا باید با انواع روش های سرمایه گذاری اشنا باشید. از انواع روش های سرمایه گذاری می توانیم به بازار خودرو، بورس، سکه و طلا، ارزهای دیجیتال، زمین و املاک، سپرده بانکی، ارزهای خارجی و صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری اشاره کنیم. شما باتوجه به شخصیت و دانش تان می توانید هریک از این روش های سرمایه گذاری که مناسب تان هست را انتخاب کنید زیرا شما در همه این عرصه ها نمی توانید فعالیت کنید.

سرمایه گذاریبازار بورس

از به روز ترین و پرطرفدارترین بازار های سرمایه گذاری می توانیم به بازار بورس و خرید و فروش سهام اشاره کنیم. این بازار بزرگ دارای چند زیر مجموعه به نام بورس اوراق بهادر، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی است که همه ان ها تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادر هستند. شما می توانید در هریک از این عرصه ها پس از تحقیق و پژوهش سرمایه گذاری کنید.

بازار طلا و سکه

خرید طلا و جواهرات از قدیم الایام یکی از قدیمی ترین و بهترین شیوه های پس انداز و سرمایه گذاری بوده است. این روش سرمایه گذاری به دلیل قدرت نقدشوندگی بالا در لحظه و کم ریسک بودن اش دارای محبوبیت بسیاری می باشد. امروزه رشد تورم و عدم ثبات اقتصادی باعث شده که اغلب افراد همانند زمان های قدیم به سمت سرمایه ‌گذاری در بازار طلا سوق پیدا کنند زیرا نوسانات قیمت این روش تحت تاثیر قیمت انس جهانی و قیمت دلار است. از طرفی روش‌ های مختلفی برای سرمایه ‌گذاری در طلا و سکه وجود دارد که از جمله این روش‌ ها می‌ توانیم به خرید فیزیکی طلا، صندوق سرمایه ‌گذاری طلا، گواهی سپرده طلا و خرید انواع سکه اشاره کنیم.

بازار خودرو

خودرو در بسیاری از کشور های جهان فقط یک کالای مصرفی می باشد اما امروزه در بسیاری از کشور ها به یکی از روش های سرمایه گذاری تبدیل شده و می توان در دوره سرمایه گذاری خودرو نیز شرکت کرد. در کشور ما به دلیل رشد تورم و ممنوعیت واردات خودرو های خارجی به یکی از روش های نوین و جدید سرمایه گذاری تبدیل شده است. شما در این بازار با خرید و فروش خودرو نو و دست دوم، مشارکت در تولید خودرو، پیش خرید و خرید سهام خودرو سرمایه اولیه خود را روز به روز بیشتر کنید.

زمین و املاک

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری برای حفظ پول و ارزش آن خرید زمین و املاک می باشد. شما در این روش نیازی به دیدن دوره سرمایه گذاری ندارید می دانید چرا؟ چون از زمان های قدیم این روش یکی از بهترین روش های پس انداز سرمایه و سوداور بودن است. البته باید بدانید شما برای خرید زمین و مسکن برخلاف سایر روش‌ های سرمایه‌ گذاری نیاز به سرمایه زیادی دارید به همین دلیل بازار مسکن یک روش عالی برای سرمایه ‌‌گذارانی است که درآمد بالایی دارند. بازار زمین و ملک بازاری کم نوسان می باشد چون تغییرات قیمتی در این بستر هر چند سال یکبار اتفاق می افتاد و جهش زیادی هم آن را دربر می گیرید. همچنین باید بدانید این روش سرمایه گذاری برخلاف طلا و جواهرات قدرت نقدشوندگی پایینی دارند و برای فروش آن ها ممکن است مدت طولانی در انتظار باشید.

بازار ارز دیجیتال

از بازار های داغ این روزاها در تمام جهان به عنوان یک روش سرمایه گذاری نوین می توانیم به ارز های دیجیتال اشاره کنیم افراد برای فعالیت در بازار رمز ارز می‌ توانند با استفاده از یک کیف پول دیجیتال در هر ساعت از شبانه روز معاملات خود را انجام دهند. سرمایه‌ گذاری در بازار ارز دیجیتال به روش‌ های مختلفی انجام می شود که خرید و نگهداری ارز دیجیتال و استخراج از جمله روش‌ های محبوب و سود آور در این بازار هستند. البته شما برای ورود به بازار ارز دیجیتال برخلاف روش های قبلی حتما توسط دوره سرمایه گذاری باید دانش و اطلاعات لازم داشته باشید و با مفاهیم آن کاملا اشنا شوید. زیرا این بازار جذاب بازاری پیچیده می باشد و بدون رفتن به دوره سرمایه گذاری ریسک فعالیت در این حوزه برایتان بالا می رود.

پول نقد و سپرده بانکی

همه ما دیده ایم که بسیاری از افراد پول نقد خود را به بانک می برند و آن را در حساب سپرده گذاری خود می گذارند تا یک سود از بانک دربرابر پولی که قرار داده اند دریافت کنند. پول نقد و سپرده بانکی یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری می باشد که بازدهی آن در برابر شرایط اقتصادی امروز کشور ما پایین می باشد. مهم ‌ترین مزیت این روش سرمایه‌ گذاری نسبت به سایر روش‌ ها تضمینی و قطعی بودن سود آن است.

خرید ارزهای خارجی

ایا می دانید پول کشور های مختلف ارز فیات نام دارد؟ و یکی از روش های سرمایه گذاری پر ریسک و نوسان خرید ارز های خارجی است؟ زیرا پارامتر های زیادی مانند روابط خارجی، صادرات و واردات و سیاست‌ های دولتی بر روی ارزش آن ‌ها تاثیر گذار هستند. با تمامی این اوصاف خرید ارز های خارجی امروزه به یکی از پرطرفدار ترین روش های سرمایه گذاری تبدیل شده و خیلی از افراد به دنبال دوره سرمایه گذاری در این زمینه هستند.

صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری

خرید صندوق های سرمایه گذاری یکی دیگر از روش های حفظ ارزش پول و پس انداز آن می باشد که ریسک بسیار کمتری نسبت به سایر روش ها مانند خرید سهام دارد. در واقع صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری مبالغ کوچک سرمایه ‌گذاران مختلف را جمع‌ آوری کرده و آن‌ ها را به صورت تخصصی در حوزه‌ های مختلف مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه ‌گذاری می‌ کنند. این صندوق ‌ها به دلیل اینکه توسط تیمی از معامله‌ گران حرفه ‌ای مدیریت می‌ شوند ریسک و بازدهی مطلوبی دارند.

جمع بندی

در جمع بندی نهایی این مطلب از دوره سرمایه گذاری و مالی همواره در تلاش بودیم تا اطلاعات مفیدی در خصوص این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق در خصوص آموزش گام به گام سرمایه گذاری یا وبینار سرمایه گذاری برایتان مفید واقع شده باشد.