وبلاگ ایسمینار

برگزاری وبینار

اشنایی با برگزاری وبینار در اسکایپ با انواع سرویس ها

یکی از پلتفرم های محبوب برای برگزاری انواع سمینار و وبینار اسکایپ می باشد. اسکایپ یک ابزار ارتباطی بر مبنای وب است که شما در آن علاوه بر اجرای وبینار و سمینار می توانید تماس بگیرید و پیام ارسال کنید. هم اکنون این پلتفرم دارای ۳۰۰ میلیون کاربر فعال می باشد و به روز ترین وبینار در اسکایپ انجام می شود. اگر شماهم به دنبال برگزاری وبینار در اسکایپ هستید کافیست در ادامه مطالب از ما غافل نشوید تا با این پلتفرم محبوب اشنا شوید.

اسکایپ، محبوب ترین پلتفرم تماس صوتی و برگزاری وبینار

برای برگزاری به روز ترین وبینار در اسکایپ باید با انواع ان اشنا باشید. به طور کلی دو نوع نرم افزار داریم یکی اسکایپ و دیگری اسکایپ فور بیزینس نام دارد. هر کدام از این دو مدل پلتفرم دارای ویژگی ها و مزایای خاصی می باشند که شما باید با توجه شرایط کلاس های خود از این مدل ها استفاده کنید. به همین منظور در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ان ها بپردازیم.

نرم‌ افزار اسکایپ چیست ؟

شما در نرم افزار اسکایپ به صورت کاملا رایگان می توانید با شرکت کنندگان مد نظرتان به صورت صوتی، تصویری، چت و کنفرانس‌ های تلفنی با یکدیگر در تعامل باشید. البته در این برنامه محدودیت تعامل وجود دارد به عبارتی شما نهایتا با ۲۵ نفر می توانید در یک جلسه انلاین به تعامل بپردازید. از دیگر قابلیت ‌های پلتفرم اسکایپ می ‌توانیم به اشتراک‌ گذاری صفحه نمایش اشاره کنیم.

بازاریابی وبینارینرم‌ افزار اسکایپ فور بیزینس چیست؟

اسکایپ فور بیزینس تمام امکاناتی که نرم افزار اسکایپ معمولی مانند برقراری تماس صوتی و ویدیویی، چت کردن، ایجاد کنفرانس ‌های ویدیویی را دارد نیز دارد. البته در این پلتفرم نیز می توانید با دریافت شماره تماس‌ های PTSN برقرار کنید. اما تفاوتی که اسکایپ بیزینس با اسکایپ دارد این است که اسکایپ فور بیزینس را می‌ توانیم جایگزین سیستم تلفن‌ های اداری کنیم. به عبارتی با این برنامه می توانیم قابلیت کال روتینگ که در بزرگ ترین شرکت ها و سازمان ها کاربرد دارد را انجام دهیم.

نحوه برگزاری جلسه آنلاین در اسکایپ

اکنون نوبت به دانستن نحوه برگزاری وبینار در اسکایپ رسیده است. کافیست در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به طور کامل به بررسی نحوه برگزاری ان بپردازیم.
• مرحله اول
برای راه‌ اندازی جلسه آنلاین در اسکایپ اول باید اپلیکیشن آن را دانلود کنید. این نرم ‌افزار روی گوشی موبایل، تبلت یا لپ‌ تاپ شما قابل نصب است.
• مرحله دوم
سپس داخل این اپلیکیشن باید حساب کاربری بسازید که نهایتا ۲۵ نفر می توانند داخل یک کلاس برای برگزاری وبینار در اسکایپ شوند.
• مرحله سوم
از قسمت Chats > New Chat گروه‌ های چت مد نظرتان را بسازید. البته با هر دو گزینه New Group Chat و New Moderated Chat می‌ توانید گروه بسازید.
• مرحله چهارم
پس از اینکه کلاس مد نظرتان ساخته شد باید وارد آن شوید. البته برای دسترسی به تنظیمات و افزودن اعضای جدید و تعریف مدیران جدید باید روی نام گروه کلیک کنید و برای شروع مکالمه صوتی یا تصویری روی آیکن‌ های بالا سمت چپ برنامه بزنید.
• مرحله پنجم
پس از اینکه مکالمه شروع شود پروفایل افرادی که در کلاس حضور دارند نمایش داده می‌ شود. با فشردن سه نقطه پایین صفحه به تنظیمات بیشتری دسترسی خواهید داشت.
• مرحله ششم
هر یک از اعضای گروه می‌ تواند با فشردن دکمه قرمز رنگ از کلاس خارج و با فشردن دکمه اتصال بالای صفحه مجدد در کلاس درس حضور پیدا کند. البته همه ورود و خروج‌ ها به استاد و سایر حاضرین در درس گزارش می ‌شود.

جمع بندی نهایی

در جمع بندی نهایی این مطلب سعی خود را کردیم تا با ویژگی های این پلتفرم و نحوه استفاده از آن برای وبینار ها و کلاس هایتان اشنا شوید. در سخن اخر امیدوار هستیم مطالب فوق در خصوص برگزاری وبینار در اسکایپ برایتان مفید بوده باشد و نگرانی بابت برگزاری وبینار در اسکایپ نداشته باشید.