وبلاگ ایسمینار

نرم افزار ادوب کانکت

لذت از جلسات آنلاین و کلاس مجازی با ادوبی کانکت

در دنیای مدرن امروز که اینترنت و تکنولوژی حرف اول را می زنند لزوم استفاده از سیستم های موثر و کارامد بسیار احساس می شود. اگر شما هم جزو ان دسته از افرادی هستید که تمامی کارهایتان بر بستر اینترنت هست و نیاز به یک اپلیکیشن کارامد دارید ما ادوبی کانکت را پیشنهاد می کنیم. شما با استفاده از این برنامه کاربردی می توانید اقدام به برگزاری کلاس های انلاین، وبینار های مجازی، جلسه های صوتی و تصویری کنید. بنابراین در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به طور کامل با این پلتفرم مانند کاربردها و مزایای آن اشنا شوید.

ادوبی کانکت چیست؟

adobe connect یکی از به روز ترین و پر کاربرد ترین برنامه های تحت وب می باشد که شما با استفاده از آن می توانید تمامی جلسات و کنفرانس های خود را تحت وب انجام دهید. از بارزترین ویژگی های این پلتفرم می توانیم به امکان ارسال تصاویر، اشتراک گذاری صفحه کامپیوتر برای برگزاری جلسه های انلاین یا وبینار ها اشاره کنیم. شما با یک بار استفاده از این پلتفرم می توانید اموزش مجازی فوق العاده ای داشته باشید بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این نرم افزار اشنا شوید.

ویژگی های منحصر به فرد ادوبی کانکت

• قابلیت طراحی اتاق کنفرانس مجازی و ایجاد تجربه سفارشی سازی شده

این برنامه به شما اجازه می دهد به عنوان برگزار کننده جلسات یا همان میزبان کنترل کاملی روی فضا داشته باشید. به عبارتی به دلخواه خود می توانید اتاق کنفرانس خود را طراحی کرده و بنا به نظر خود دسترسی و … افراد دیگر را سفارشی سازی کنید.

• اولویت تصمیم شماست

شما در این برنامه به راحتی می توانید تصمیم بگیرید چه گزینه هایی نمایش داده شود و حتی آن ها را به دلخواه خود در اتاق جلسه تان تغییر دهید. طرحی که شما برای پنجره باز شده در صفحه کنفرانس مجازی تان ایجاد می کنید دقیقا همان چیزی است که دیگران در ادوبی کانکت مشاهده می کنند. این طرح ها خصوصیت منحصر به فرد دیگری از ادوبی کانکت هستند که به شما این توانایی را می دهد تا ان ها را در یک گروه از پیش تعیین شده دسته بندی نمایید.

• قابلیت استفاده مجدد از اتاق کنفرانس طراحی شده در حین برگزاری جلسه

یکی از مهم ترین ویژگی های ادوبی کانکت قابلیت استفاده مجدد از اتاق کنفرانس می باشد. به عبارتی اتاق های مجازی که شما در این برنامه برای کلاس های خود طراحی می کنید به شما اجازه می دهد از همان URL چندین و چند بار استفاده کنید و هر محتوایی که به آن اضافه می کنید یا طرحی را که در اتاق جلسه ایجاد کرده اید در دسترس شما باشد تا بتوانید در جلسات دیگری از آن ها استفاده کنید.

• ایجاد یک اتاق کنفرانس بصورت نمونه

شما در این پلتفرم بعد از طراحی کامل اتاق مجازی تان می توانید از ان به صورت یک نمونه یا تمپلیت برای در جهت ذخیره استفاده کنید. به عبارتی ساده تر شرکت کننده ها اگر بخواهند همانند شما اتاقی طراحی کنند به صورت خودکار تمپلیتی که شما طراحی کرده اید برای آن ها نیز به صورت خودکار اعمال می شود.

•Presenter Only Area

این ویژگی ادوبی کانکت به شما این اجازه را می دهد که به صورت کاملا خصوصی با دیگر شرکت کننده ها صحبت کنید. به عبارتی با استفاده از این ویژگی شما می توانید پنجره مورد نظرتان را حین تدریس تنها در دسترس کسانی قرار دهید که می خواهید که با این امر می توانید به راحتی میزان مشارکت افراد مورد نظرتان را بررسی کنید.

• پشتیبانی از سایر اپلیکیشن

استفاده از این برنامه تنها مختص به لپ تاپ یا کامپیوتر ها نیست. به عبارتی شما می توانید کلاس های خود، وبینار ها و دیگر جلسات خود را در تلفن های همراه تان برگزار کنید و شرکت کننده ها نیز از هر دستگاه التکرونیکی قابلیت اتصال و کانکت شدن با شما را دارند.

مزایای برگزاری کنفرانس و … با ادوبی کانکت

اگر دوست دارید با مزایای برگزاری کنفرانس و کلاس های انلاین برنامه adobe connect اشنا شوید کافیست در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. مزایای برنامه ادوبی کانکت عبارت هستند از :
• حضور همه جانبه و حداکثری و مشاهده تمامی نتایج کلاس ها و ارزیابی آن ها
• برقراری ارتباط امن با امکان پسورد گذاری برای ورود به جلسه
• انعطاف پذیری در سرعت های مختلف اینترنت و پهنای باید محدود
• امکانات ویژه مثل ثبت نام فرد تحت آموزش
• ابزار پیشرفته برای مدیریت جلسه و برگزاری کلاس های مجازی
• امکان به اشتراک گذاری تجربیات جهت یادگیری بهتر و همه جانبه
• نمایش محصولات و خدمات شرکت در بازاریابی دیجیتال

معایب پلتفرم ادوبی کانکت

هر برنامه ای طبیعتا دارای یک سری معایب در کنار مزایای خود می باشد و تعداد این معایب است که در انتخاب یک نرم افزار نمونه می تواند کمک حال ما باشد. به عبارتی هرچه تعداد معایب یک نرم افزار در کنار رقبای خود کمتر باشد می توان گفت انتخاب درستی خواهد بود. به همین دلیل ما در ادامه برای اگاهی بیشتر شما در خصوص این برنامه به شرح معایب آن پرداخته ایم که عبارت هستند از :

• محدودیت دعوت

تنها افرادی می ‌توانند به برنامه adobe Connect حین اجرا در اتاق مجازی دعوت یا وارد شوند که از کاربران Adobe باشند. به عبارتی شما بدون ثبت نام و داشتن حساب کاربری در این اپلیکیشن نمی توانید از خدمات آن استفاده کنید و وارد کلاس های استاد خود یا … شوید.

• نداشتن گزینه گفت و گوی خصوصی

یکی دیگر از معایب این برنامه نداشتن محیطی خصوصی برای گفت و گو کردن است. به همین منظور اگر یک شرکت کننده بخواهد صحبتی خارج از جریان کلاس و کنفرانس داشته باشد باید یک اپلیکیشن جداگانه برای خود نصب کند که طبیعتا ممکن است هزینه دیگری نیز در بر داشته باشد.

امکانات نرم افزار ادوبی کانکت

امکانات این برنامه را هنوز هم به طور کامل نمی دانید؟ ما در ادامه این مطلب برای کسب اطلاعات بیشتر شما به شرح مهم ترین و مفید ترین امکانات این پلتفرم پرداخته ایم تا بدانید در اتاق های مجازی این نرم افزار از چه ویژگی هایی می توانید استفاده کنید که عبارت هستند از :
• امکان برگزاری کنفرانس ویدئویی یا صوتی
• امکان به اشتراک گذاشتن تصویر، فایل، صفحه کامپیوتر
• قابلیت ضبط صوتی و تصویری جلسات
• تنظیم تعداد اتاق‌ جلسات به صورت نامحدود و متعدد برای هر کاربر
• امکان استفاده از قابلیت یادداشت‌، چت و تخته وایت برد
• قابلیت رای‌ گیری حین برگزاری ویدئو کنفرانس
• امکان استفاده از قابلیت های ویژه مثل جلسات جمع ‌بندی درون یک جلسه
• امکان مدیریت و گزارش دهی، کتابخانه
• دارا بودن کیت توسعه نرم‌ افزار
• امکان نصب اپلیکیشن اندروید و IOS

اشنایی با بخش های اتاق جلسه در ادوبی کانکت

اگر دوست دارید به صورت جامع با این پلتفرم جذاب اشنا شوید باید گفت جای درستی آمده اید. در بالای کلاس هایی که در ادوبی کانکت درست کرده اید یک نوار منو و در بخش پایینی آن یک ناحیه برای ارائه وجود دارد. همچنین در بالای اتاق جلسه یک نوار منو و در بخش پایینی آن یک ناحیه برای ارائه وجود دارد. استیج مکانی برای نمایش محتوای کلاس های شماست و در آن یک سری پاد وجود دارد. شما در پاد ها می توانید ارائه های خود مانند پاورپوینت، اشتراک‌ گذاری صفحه مورد نظرتان، نمایش دوربین ‌های وب، فهرستی از شرکت ‌کنندگان در جلسه، یادداشت‌ ها، گفت و گو و … خود را به نمایش بگذارید.

جمع بندی نهایی

در جمع بندی نهایی این مطلب تمام سعی خود را کردیم به صورت کلی و جامع با این پلتفرم جذاب و کارامد اشنا شوید. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق در این خصوص برایتان مفید بوده باشد و نهایت لذت را کسب کرده باشید.