اخبار ایسمینار

وبیناردی (Webinar day)، رویداد تخصصی برگزاری وبینار

 

ایسمینار به عنوان نخستین پلتفرم تخصصی برگزاری وبینار و رویداد آنلاین در چندین سال گذشته تأثیر قابل توجهی در تسهیل برگزاری وبینار داشته و در این سال‌ها با برگزاری وبینارهای مختلف، تلاش‌های زیادی برای فرهنگ‌سازی و بهبود فضای برگزاری وبینار، سمینار آنلاین،کلاس آنلاین، کلاس مجازی و همایش آنلاین در ایران کرده است.

برای آگاهی‌بخشی بیشتر و توسعه فعالیت برگزارکنندگان وبینار در سال ۱۳۹۸ تصمیم به برگزاری یک رویداد تخصصی تحت عنوان «روز وبینار یا وبیناردِی» شد.

اولین رویداد وبیناردی با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از علاقه‌مندان به برگزاری وبینار، سخنرانان و برگزارکنندگان برتر، بلاگرها، اینفلوئنسرها و مدیران استارتاپ‌های مطرح و متخصصان و فعالان اکوسیستم استارتاپی، کارآفرینی و بازاریابی کشور به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

 

 

وبیناردی ۹۹ برگزار شد. رویدادی آنلاین با بیش از ۴۰۰۰ ثبت نامی !

وبیناردی تنها رویداد تخصصی در حوزه مدیریت و برگزاری وبینار یا کلاس آنلاین است . وبیناردی به صورت سالانه همزمان با تولد ایسمینار در تاریخ ۲۱ مهر ماه برگزار میشود.

در سال ۹۸این رویداد همزمان به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد و میزبان تعداد زیادی از متخصصان و فعالان در حوزه وبینار و علاقه مندان به مبحث آموزش آنلاین بوده ایم .

اما چرا امسال این رویداد به صورت آنلاین برگزار شد ؟

یکی از دلایل آنلاین بودن همایش امسال وبیناردی، شیوع بیماری کرونا و از مهم ترین دلایل هدف به میزبانی تعداد بالاتر و بیشتری از علاقه مندان به این حوزه بود که با رایگان و آنلاین شدن این رویداد فرصتی بزرگ و نامحدود برای شرکت کنندگان در این رویداد فراهم شد.

 

خوشبختانه امسال با استقبال فراوان شرکت کنندگان توانستیم رویدادی قدرتمند و هدفمند برگزار و مدیریت کنیم .

 

رویداد امسال با ۶ سخنرانی و ۲ پنل حرفه ای از تجربیات ، گزارش ها و بحث های داغ پیرامون این حوزه و چالش های جذاب با صحبت ها و ارائه ی متخصصان این حوزه برگزار شد.

 

محور گفت و گوی متخصصان حاضر در وبیناردی به شرح زیر میباشد:

  • طراحی محتوای تبلیغاتی وبینار
  • برگزاری یک وبینار خوب
  • گزارش جامع بازار وبینار در شش ماهه اول سال ۹۹
  • سخنوری و ارائه موفق و برندسازی شخصی با وبینار
  • تجربیات و چال های برگزارکنندگان
  • راه های برگزاری وبینار پر درآمد

 

این رویداد در ابتدا با معرفی و مقدمه‌ای بر رسالت و تاریخ ایجاد وبینار و برگزاری این رویداد آغاز شد.

در ابتدای وبیناردی با تاکید بر موضوع تنوع حوزه های برگزاری و تاکید بر عدم محدودیت های فیزیکی ، جغرفیایی و مالی در تمامی زمینه ها و فرصت برابر گسترش دانش، با سخنرانی اول آقای فرهود وثوقی (بلاگر اینستاگرام، تولید کنده محتوا و کپی رایتر در کیان دیجیتال) آغاز شد .

 

فرهود وثوقی در وبیناردی سال ۹۹

 

 

در این بخش از سخنرانی به ایجاد رغبت و انگیزه در مخاطبان برای شرکت در وبینارها توسط محتوای جذاب و کامل پرداخته شد. پاسخ به سوال مهم ؛ آیا توضیح طولانی برای وبینار خسته کننده میباشد ؟

با اشاره به نکاتی همچون وارد کردن توضیحات و جمع بندی کامل در بخش “توضیحات وبینار”  به جهت افزایش اعتبار وبینارتان و همچنین رفع تمامی ابهام هایی که شاید در ذهن مخاطبان ما کل بگیرد این سخنرانی توانست راه روشن محتوای مناسب معرفی وبینار را در اختیار برگزارکنندگان قرار دهد.

در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دلایل عدم خرید، ایجاد یا وجود یک ابهام (هرچند کوچک) در ذهن مخاطب میباشد .

در صفحه وبینار شما هیچ محدودیتی برای توضیح وجود ندارد تنها مواردی مانند داشتن کال تو اکشن یا اصطلاحا دعوت به عکس العمل، تیتر ، اعتبار مدرس ، قیمت و توجیه قیمت را دارا باشد .

تیتر از مهم ترین بخش های معرفی یک وبینار میباشد که در انتخاب آن باید دقت فراونی را داشته باشید از جمله بیش از حد طولانی نبودن ، تا جای ممکن شفاف و جذاب بودن . در نوشتن متن ها سعی کنید قیمت وبینار را به تومن بنویسید و اگر مدرسی هستید که چند وبینار دارید برای هر کدام قیمت متفاوتی بگذارید و سعی کنید قیمت وبینارها یکی و شبیه هم نباشد تا در ذهن مخاطب توجیه پذیرتر باشد . اگر قیمت ها خیلی بالا یا خیلی پایین هست باید توجیه قیمت کنید که وبیناری که قصد برگزاری آن را دارید ، ارزش آن بسیار بالاتر از این قیمتی میباشد که که برای آن ذکر شده و حتی در صورتی که وبیناری را رایگان برگزار میکنید میتوانید با ذکر دلیل و علت رایگان برگزار کردن آن به وبینار خود اعتبار بیشتری ببخشید.

 

وبینارت رو برگزار کن

 

 

مانوئل اوهانجانیانس در وبیناردی سال ۹۹

 

در بخش بعدی این رویداد با حضور آقای مانوئل اوهانجانیانس (موسس و مدیر ایسمینار)  به بررسی موضوع گزارش جامع و کامل بازار وبینار در نیمه اول سال ۹۹ پرداختیم
خلاصه موارد این گزارش را با شما در مقاله وبیناردی به اشتراک میگذاریم:

 

در این بخش از وبیناردی ، گزارش شش ماه اول سال ۹۹ را  با تحلیل بخش ها ، دسته بندی ها ، میزان ثبت نام ، فروش ، پرطرفدارترین ها و به صورت کلی بازخورد مخاطبان و برگزارکنندگان را مورد بررسی قرار دادیم .

بر اساس این گزارشات به صورت خلاصه :

بیشترین درصد مدت زمان برگزاری وبینار حدود ۱.۵ ساعت اختصاص داده  شده و به همین منوال اعداد ۲ ، ۳ و ۴ ساعت به بعد در رتبه ها و درصد های بعدی قرار گرفته اند که نشان دهنده ی کشش کمتر مخاطبان را دارد. با مقایسه آمار ساعات برگزاری و مدت زمان برگزاری ها به این تیجه خواهیم رسید که بهترین و بهینه ترین زمان برای برگزاری وبینار حدود ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت و در نهایت در صورت گسترده تر بودن موضوع، ۱.۵ ساعت میباشد .
اگر مبحث شما طولانی و سنگین تر است میتوانید تعداد جلسات را خرد و کوچک تر کنید تا کاربران از مدت زمان طولانی وبینار خسته نشوند و انگیزه و انرژی بیشتری برای ادامه یوبینار شما را داشته و تجربه ی بهتری داشته باشند.

در بخش تحلیل تعداد وبینار ها در دسته بدی های موضوعی وبینار ، دسته بندی توسعه فردی بیشترین تعداد وبینار برگزار شده رو به خودش اختصاص داده و به ترتیب  دسته بندی های  بازاریابی ، مالی ، تحصیلی و سرمایه گزاری و غیره رتبه های بعدی را به خودشان اختصاص داند .

 

همچنین در ببخش تحلیل میانگین تعداد ثبت نام در وبینار های رایگان و غیر رایگان :

در حوزه وبینار های رایگان ، بیشترین میانگین تعداد  ثبت نامی به ترتیب متعلق به دسته بندی های بازاریابی ، مهاجرت ، هنری ، مالی ، سرمایه گزاری ، استارتاپی و کارآفرینی و غیره است که بر اساس این دسته بندی به این نتیجه خواهیم گرفت که بستر آماده است و متقاضی برای دسته بندی های جدید رو به رشد و توسعه میباشد و حوزه ی وبینار تنها برای دسته بندی های بازاریابی کشش ندارند. .

در حوزه وبینار های غیر رایگان نیز بیشترین میانگین تعداد ثبت نامی ها به ترتیب به وبینارهای پزشکی ، مالی ، حقوقی ، تحصیلی و غیره به ترتیب تعلق میگیرد .
از دیگر آمار های جذاب در این پخش از سخنرانی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

پر فروش ترین های وبینار در شش ماه اول سال ۹۹ متعلق به دسته بندی های طراحی داخلی، مالی و سرمایه گذاری، هنری، بازاریابی و….میباشد .

این امار میتوان به این نتیجه رسید که با وبینار میتوانید درآمد نامحدود داشته باشید ، شاید رکورد فروش بعدی را شما بزنید !

همچنین در ۶ ماه اول سال ۹۹ در ایسمینار :

 

  • به مدت ۶۰۳۴۵۰ دقیقه وبینار عمومی برگزار شده
  • ۶۳۳۳ وبینار فعال
  • ۴۸۷۰ مدرس
  • ۱۹۴۹۲۵ کاربر ثبت نامی
  • ۱۸۸۱۸۶ کاربر فعال
  • ۲۸۷۹ ویدئو وبینار

وجود دارد .

 

سپس در ادامه آمار ، برگزارکنندگان برتر ۹۹ از نظر تعداد فروش :

آکادمی اینفوگرام

انتشارات جنگل

آکادمی وب ۲۴

 

و برگزار کنندگان برتر ۹۹ ایسمینار از نظر تعداد ثبت نام :

آکادمی بین المللی یونیتک

آکادمی مولوی

اکادمی آنلاین تیزلند

معرفی شدند.

 

پنل اول در وبیناردی سال ۹۹

 

 

در پنل بعدی مرتبط برگزاری وبینار در حوزه های جدید با حضور :

دکتر پژمان نوروزی ( ژورنالیست و معلم نجوم )

سیاوش صمدی (اینفلوئنسر و مدرس زبان )

مارینا اوهانجانیانس ( هم بنیان گذار و مدیر بازاریابی ایسمینار )

وحید خسروی ( مدیر عامل هلدینگ ایده پردازان )

شاهین کلانتری ( نویسنده و استراتژیست محتوا )

 

 پیرامون برگزاری وبینار در حوزه های جدید و چالش های وبینار صحبت شد. از نظر تجربه در برگزاری وبینار و چالش های فیزیکی در محل برگزاری ، مشکلات اینترنت ، تجربه  اول بودن و آگاه نبودن از برگزاری یک وبینار موفق صحبت شد با توجه به این موضوع که برگزاری وبینار برای تازه‌کارها کمی گنگ یا شاید در ابتدا کمی با سختی های اولیه همراه باشد، که در این پنل با صحبت و گفت و گو در این باره راه حل ها و راهکارهای تجربی هر یک از متخصصان توانست نوری برای مسیر مدرسان جدید در حوزه های نو باشد .

به طور مثال  یکی از راه حل هایی که  برای اولین تجربه ی برگزاری وبینار پیشنهاد داده شد ، برگزاری تعدادی از اولین وبینارهای خود برای آشنایان و دوستان به  صورت رایگان جهت کسب تجربه و گرفتن ایرادات و اشتباهات اجرایی ست. این امر موجب تسلط بیشتر برای برگزاری وبینار با تعداد ثبت نامی ای بالاتر خواهد شد زیرا شما آزمون و خطاهای خود را به صورت عملی قبلا انجام داده ایدو حالا با خیال راحت میتوانید یک وبینار حرفه ای برگزار کنید .

اگر در حوزه ی شما ، آموزش همیشه به صورت حضوری صورت میگرفته، در وبینار خود باید به دنبال راه و مسیر جدیدی باشید تا بتوانید با مخاطبان خود ارتباط  بهتر و قوی تری ایجاد کنید و این تجربه را در چند وبینار اول خود میتوانید کسب کنید. زیرا زمانی که شما وبینار خود را برگزار میکنید باید بتوانید خاطره و تجربه ای خوب برای آنها ایجاد کنید زیرا از دست دادن مخاطبان شما هزینه های بعدی بسیار زیادی را خواهند داشت  همچنین شما در وبینار خود میتوانید حرفه و حوزه ی جدیدتان را با هزینه ی بسیار پایین به تعداد مخاطبان بسیار زیادی معرفی کنید و از فرصت برندسازی شخصی استفاده کرده و برند خود را به افراد زیادی معرفی کنید.

در حال حاضر وبینارهایی در در حوزه های یوگا ، زبان انگلیسی ،کشاورزی و بسیاری مباحث جدید و نو در ایسمینار برگزار شده که با تحلیل رفتار کاربران و ثبت نامی ها متوجه کشش حضور مباحث نو و جدید در این حوزه شده و استقبال و حمایت خود را اعلام میکنیم .

 

عادل طالبی در وبیناردی ۹۹

 

میرویم به سراغ سخنرانی بعدی با حضور آقای عادل طالبی (استراتژیست کسب و کارهای دیجیتال ) با موضوع : چگونه یک وبینار خوب برگزار کنیم ؟

خلاصه ای از موارد مهم را با شما به اشتراک میگذاریم :

  • قبل از برگزاری وبینارچک لیست تهیه کنید تا بدانید دقیقا چه برنامه ای دارید .
  • وبینار باید کاربردی باشد ،شاید فکر کنید این جمله تکراری به نظر بیاید اما باید بدانید که در نهایت  وبینار باید به درد مخاطب بخورد
  • وبینار باید در زمان مناسبی ارائه شود ، مخاطبان خود را به خوبی بررسی کنید و با توجه به جنس مخاطبان خود زمان برگزاری وبینار را تخمین بزنید و انتخاب کنید .
  • در زمان ارائه ی وبینار، پشتیبانی مجزا داشته باشید تا حواستان پرت نشود! با داشتنن پشتیبانی تمامی موارد و مشکلات احتمالی و فنی حین وبینار توسط پشتیبان شما رفع میشود و شما تمام تمرکزتان بر روی برگزاری وبینارتان به بهترین نحو ممکن خواهد بود.
  • از مخاطبان خود سوالات تک جوابی بپرسید تا بتوانید آنها را در وبینار مشارکت دهید.
  • فایل ارائه ی خود را مناسب با موضوع و مدت زمان  وبینار تهیه کنید.
  • قدرت ارائه ی وبینار را بالا ببرید.
  • پلان B  اینترنت داشته باشید تا اگر اینترنت شما قطع شد به سرعت به اینترنت شماره ۲ متصل شوید.
  • صدا و تصویر را قل از وبینار تست و چک کنید.
  • به موضوع خود تسلط داشته باشید.
  • با دو سیستم متفاوت وبینار خود را ضیط کنید.
    و موارد ذکر شده دیگر که برای برگزاری یک وبینار موفق توانست اطلاعات بسیا مفیدی را در اختیار برگزارکنندگان دهد.

وبینارت رو برگزار کن

 

 

 

دکتر محمد مهدی ربانی در وبیناردی ۹۹

 

 

 در ادامه وبیناردی با سخنرانی دکتر محمد مهدی ربانی (موسس پلتفرم آموزشی ویدان و مدیر مسئول مجله خلاقیت )

در حوزه سخنوری و ارائه موفق وبینار ، ابزار برندینگ شخصی همراه بودیم.

از مواردی که در این سخنرانی به آن اشاره شد ساخت یک تصویر خوب از خودتان در ذهن مخاطب میباشد. مورد توجه ترین موارد ممکن در ارائه و سخنوری تاثیر گذار این میباشد که دیگران درباره ی شما چه فکر میکنند !

اسم ،نام و تصویرتان در ذهن مخاطب به چه صورت است؟

از مهم ترین راه های ایجاد تصویر خوب و ذهنیت مناسب فعالیت های روابط عمومی ست. به طور کلی با روابط عمومی میتوانید برند سازی شخصی کنید و سپس توسط تبلیغات آن را تثبیت کنید.

همیشه یادمان باشد قبل از اینکه تصویری از شما در ذهن مخاطب شکل بگیردباید خودتان یک تصویر خوب را از قبل بسازید.

ار جمله فعالیت های روابط عمومی تولید محتوا میباشد از راه های آن میتوان به

  • نوشتن کتاب
  • سخنرانی کردن
  • حضور در رویداد ها

و مهم ترین آن برگزاری وبینار اشاره کرد.

در عصر حاضر ، درتمام دنیا و در تمام صنایع و حوزه ها ، وبینار یکی از مهم ترین و نتیجه بخش ترین و کم هزینه ترین  ابزارهای برند سازی شخصی شناخته شده.

از نکات دیگر ارائه تاثیر گذار در وبینار کلام شما میباشد! شما با صدا ، کلام ، سرعت کلام و فن بیانتان میتوانید تاثیر گذار باشید. با تمرین روی فن بیان خود کار کنید تا بتوانید احساسات بیشتری را به مخاطبان خود  انتقال دهید ، هرکجا که نیاز بود سرعت کلامتان را بالا و پایین ببرید و یکنواخت صحبت نکنید .هر کجا نیاز به هیجان است با هیجان صحبت کنید و اطلاعات خود را با احساسات خود همراه کنید .

 

پنل دوم در وبیناردی سال ۹۹

 

در پنل آخر  با  موضوع  راه های برگزاری یک  وبینار پر درآمد و با حضور :

آرش سروری (برنامه ساز فناورانه )

دکتر پیمان مولوی ( شریک و مدیر یوراگزیم کپیتال اسپانیا )

دکتر عماد قائنی (مشاور و مدرس رهبری سازمانی )

پیمان سرحدی ( رئیس باشگله نوآوری و فناوری یونسکو ایران )

علیجاه شهربانویی ( مشاور، تحلیلگر و مدرس بازاریابی و تبلیغات )

 

مراحل بهینه و صحیح  ایجاد وبینار با ساخت پیام خلاقانه ، انتخاب رسانه ، زمان بندی مناسب ، نکات جمع بندی وبینار و غیره پرداخته شد و همچنین به موضوع تخمین هزینه ی وبینار که در حال حاضر یکی از کم هزینه ترین های برگزاری رویداد ها میباشد مورد بررسی قرار گرفت.

در این پنل به  نقش سوشال مدیا در فروش وبینار و جذابیت های اینفلوئنسر مارکتینگ در تجربه وبینارهای آکادمی یونتیک صحبت شد که بر اساس گفت و گوی صورت گرفته در پنل ، با اینفلوئنسر مارکتینگ هدفمند نتایج خیلی خوبی را دریافت کردند .

بر خلاف آنچه که همه فکر میکنند به طور خلاصه هر اینفلوئنسری نمیفروشد و یا تاثیر گذار نیست !

چرا؟ چون هر اینفلوئنسر شاخه و حوزه مخاطبان خاض خودشان را دارند و در آن شاخه ها میتوانند تاثیر گذاری مختص خودشان را داشته باشند . به همین دلیل هدف خود را برای انتخاب اینفلوئنسر های مرتبط با وبینارتان را خوب بسنجید. از تاثیر افراد شناخته شده جهت اعتماد به وبینار و محتوا خود استفاده کنید.

 

تمرکز بر روی محتوا ، ایجاد محوای هدفمند و باب میل مخاطبان ، تمرکز بر روی سوشال مدیاهای داخلی و شخصی ، آگاهی سازی شفاف و صادقانه با کاربر از جمله بحث های این پنل بوده .

همچنین به علت شرایط هزینه ای در حوزه وبینارهای خارجی و برگزاری وبینار در ایران ، از حمایت قدرت برند های بزرگ که از مهم ترین رسالت های آنان آموزش است صحبت شد  زیرا برند های بزرگ عمومی با بودجه های عظیم میتوانند از وبینار های مربتبط حمایت کنند تا وبینار و برگزاری آن رونق بیشتری بگیرد و جدی تر مورد توجه قرار گیرد.

نتیجه :

وبینار بستری آنلاین با هزینه کم برای آموزش و برگزاری کلاس آنلاین است که به شما این فرصت را میدهد تا بدون هیچ محدودیت زمانی ، جغرافیایی ، فیزیکی و جسمانی به صورت عادلانه و حرفه ای دانش و تخصص خود را به جامعه آموزش دهید.

در ایسمینار هموارده تلاش بر این است تا با پشتیبانی کامل و شرایط تبلیغات داخلی و خارجی توسط تیم بازاریابی و راهنمایی های پیش از برگزاری ، بتوانید حرفه ای ترین و موفق ترین وبینار خود را برگزار کنید .

با ایسمینار در این مسیر تنها نیستید

چون آینده ی رویدادها اینجاست .

ویدئو کامل رویداد وبیناردی سال ۹۹ را میتوانید از لینک زیر رایگان دانلود کرده و مشاهده کنید 

 

دریافت ویدئو وبیناردی ۹۹

یگانه بادلی

Recent Posts

مهاجرت تحصیلی به چه صورت انجام می گیرد؟ به همراه معرفی انواع روش های مهاجرت

  اگر به فکر مهاجرت هستید و نمی دانید کدام روش را برای مهاجرت انتخاب…

4 روز ago

مهارت های تحصیلی – اصلی‌ترین راه برای موفقیت

مهارت‌های تحصیلی می‌توانند ابزار مهمی برای موفقیت در تحصیلات و شغل باشند و آموزش مهارت‌های…

3 هفته ago

بیزنس کوچینگ چیست؟ چرا به بیزنس کوچینگ نیاز داریم؟

کوچینگ یک فرایند همکاری است که بین یک کوچ حرفه‌ای و یک فرد یا گروهی…

3 هفته ago

تفکر خلاق چیست؟ چگون می‌توان خلاقانه تفکر کرد؟

مهارت‌های تفکر خلاق شامل مهارت‌هایی هستند که شما را قادر می‌سازند به طور خلاقانه و…

4 هفته ago

موفقیت فردی چیست؟ معرفی مهم ترین نکات و رازهای موفقیت فردی

موفقیت فردی به معنای رسیدن به اهداف شخصی و ادامه پیدا کردن در راه رسیدن…

1 ماه ago

مدیریت استراتژیک چیست؟ و چه مزایایی دارد

مدیریت استراتژیک فرایندی است که به کمک طراحی، اجرا و ارزیابی استراتژی‌ها و اهداف سازمانی،…

1 ماه ago