وبلاگ ایسمینار

استراتژی بازاریابی

انواع استراتژی بازاریابی برای رشد کسب و کارها

همه ما شاهد فضای رقابتی بازار کسب و کار هستیم که تمامی مدیران آن ها در تلاش اند تا به موفقیت های حرفه ای دست پیدا کنند از این رو به دنبال تدوین بهترین استراتژی های بازاریابی برای خود هستند. هر کسب و کاری زمانی می تواند در این بازار پر از رقیب موفق باشد که از تمامی استراتژی های بازاریابی استفاده کند و یک برنامه به روز برای شرکت خود بریزد. اگر شماهم به دنبال این هستید که بدانید استراتژی های بازاریابی چه هستند تا بهترین دوره های استراتژی بازاریابی، وبینار استراتژی بازاریابی و کلاس آنلاین استراتژی بازاریابی را پیدا کنید کافیست در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مفهوم استراتژی های بازاریابی چیست؟

استراتژی های بازاریابی یک رویکرد بلند مدت یا همان اینده نگرانه می باشد. به طور کلی استراتژی های بازاریابی نقشه های راه می باشند که یک دید کلی از کسب و کار به ما می دهند و به کسب و کار ها در درک نیازها و خواسته های مشتری کمک می کند. با این امر باعث می شود کسب و کار فوق به یک رقابت پایدار دست پیدا کند و چی از این بهتر؟ به عبارتی این مفهوم یک استراتژی گسترده است که می‌ تواند در یک سازمان از جایگاه سازمان گرفته تا روابط رسانه ‌ای ان را تحت الشعاع قرار دهد.

اموزش مجازیانواع استراتژی های بازاریابی چیست؟

قبل از انتخاب دوره های استراتژی بازاریابی، کلاس آنلاین استراتژی بازاریابی یا وبینار استراتژی بازاریابی باید با انواع آن اشنا شوید. در پاسخ به سوال انواع استراتژی های بازاریابی چیست باید گفت که بی نهایت استراتژی داریم و هر یک از کسب و کارها می توانند بر اساس عوامل مختلفی یک استراتژی بازاریابی خاص برای خود انتخاب کنند. به همین دلیل یک سری استراتژی‌ های بازاریابی در این حوزه وجود دارند که اثرگذاری آن‌ ها باعث شده بسیاری از سازمان ‌ها و کسب و کار ها از آن استفاده کنند و موفق باشند. ما در ادامه به شرح مهم ترین آن ها به صورت مختصر اما جامع پرداخته ایم که عبارت هستند از :

• استراتژی تجارت به مصرف کننده (B2C)

یکی از انواع استراتژی های بازاریابی استراتژی تجارت به مصرف کننده می باشد. در این مدل از استراتژی بازاریابی به صورت فروش مستقیم و بدون واسطه محصولات به مصرف کننده می باشد. در این مدل از استراتژی شناخت دقیق فرد مصرف کننده بسیار مهم و حیاتی می باشد. شما در این روش می توانید از شبکه های اجتماعی که یکی از بهترین تکنیک های آن می باشد استفاده کنید.

• بازاریابی پرسنلی

یکی دیگر از انواع استراتژی های بازاریابی بازاریابی پرسنلی می باشد. در این مدل از استراتژی از کارکنان سازمان یا شرکت به عنوان سفیر و نماینده برند استفاده می شود. البته این استراتژی برای کسب و کارهایی مناسب است که نیروی انسانی بالایی دارند. شما در این استراتژی باید بتوانید کارکنان خود را با محصولات و خدماتی که ارائه می دهید راضی نگه دارید تا این افراد محصولات شما را به دیگر افراد معرفی کنند و بدین صورت شما کسب و کار موفقی خواهید داشت.

• استراتژی تجارت به تجارت (B2B)

یکی دیگر از انواع روش های استراتژی های بازاریابی استراتژی تجارت به تجارت است که به آن تفکر استراتژیک سازمانی هم می گویند. این استراتژی بیشتر برای کسب و کارهایی می باشد که مشتری آن ها یک فرد حقوقی می باشد و آن ها محصولات را به سازمان های دیگر ارائه می دهند. البته این استراتژی نسبت به B2C پیچیدگی ‌های بیشتری دارد و با توجه به اینکه سازمان‌ ها برای خرید محصول یا دریافت خدمات تحقیقات بیشتری انجام می‌ دهند، برقراری رابطه با سازمان یا عقد قرارداد های همکاری بلند مدت می‌ تواند یکی از روش‌ های این استراتژی باشد.

• بازاریابی شبکه ‌ای

یکی دیگر از انواع استراتژی های بازاریابی بازاریابی شبکه ای می باشد که یکی از موثرترین استراتژی ها در بازار امروز است. در این نوع از استراتژی هر یک از مشتریان در ازای ایجاد یک شبکه زیر مجموعه و فروش محصولات و خدمات، پاداش یا پورسانت دریافت می‌ کنند.

• نیچ مارکتینگ

یکی دیگر از انواع استراتژی های بازاریابی نیچ مارکتینگ می باشد که این نوع از استراتژی تمرکز بالایی بر روی بازاریابی هدفمند دارد. در این استراتژی مهم ‌ترین مسئله شناخت مخاطب و ساخت پرسونای مخاطب است که با دقت بالایی باید انجام شود. این استراتژی زیر مجموعه ای از مدیریت کسب و کار است که برای بیزینس‌ هایی که محصول یا خدمات خاصی را ارائه می ‌کنند بهترین گزینه به حساب می‌ آید.

• بازاریابی خیرخواهانه

یکی دیگر از انواع استراتژی های بازاریابی برای پیدا کردن بهترین دوره استراتژی بازاریابی یا کلاس آنلاین استراتژی بازاریابی خیرخواهانه می باشد. همه ما دیده ایم که گاهی یک فرد به جز منفعت شخصی خود از یک کسب و کار محصولی را می خرد. همین تمایل مشتریان به خرید های خیرخواهانه یک فرصت طلایی برای کسب و کارها به حساب می‌ آید تا بتوانند این انگیزه را در مخاطبان خود ایجاد کنند.

• بازاریابی ویروسی

یکی دیگر از انواع استراتژی های بازاریابی که بسیار مورد کاربرد است بازاریابی ویروسی می باشد. این نوع استراتژی همان طور که از نام اش پیداست استراتژی است که مانند یک ویروس تکثیر و به مرور زمان گسترده می باشد. لازمه این نوع استراتژی تولید محتوا با قابلیت ویروسی شدن است. به این معنی که مخاطبان از طیف‌ های مختلف تمایل به اشتراک‌ گذاری این نوع از محتوا داشته باشند. محتواهای این استراتژی دارای جذابیت زیادی برای افراد هستند به همین دلیل در شبکه های اجتماعی آن را دیده ایم چون کاربران به راحتی آن را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و وایرال می شود.

• بازاریابی مشارکتی

یکی دیگر از انواع استراتژی های بازاریابی؛ بازاریابی مشارکتی می باشد. در این روش یک کسب و کار باید با یک کسب و کار دیگر گه اهداف و مخاطبین مشترک دارند همکاری کنند و در نهایت بازاریابی انجام دهند. البته به یاد داشته باشید که گذراندن دوره مدیریت کسب و کار حتی در گرایش‌ هایی به غیر از گرایش استراتژی مدیریت کسب و کار هم می‌ تواند به شما برای کسب دانش بیشتر و حداقل ‌های مدیریت استراتژیکی سازمان کمک زیادی کند.

• بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی که نام دیگر آن دیجیتال مارکتینگ هم می باشد امروزه به یکی از بهترین و موثرترین شیوه ها یا استراتژی های بازاریابی تبدیل شده است. این نوع استراتژی بر بستر اینترنت و از طریق سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. در این روش از بازاریابی، کسب و کارها با ارائه محتواهای ارزشمند و مرتبط با حوزه کاری مخاطبان را به صفحات فروش خود هدایت می‌ کنند. شناخت دقیق مخاطب و تعریف پرسونای کاربری دقیق اولین قدم در این روش بازاریابی محسوب می‌ شود.

جمع بندی نهایی

در جمع بندی نهایی این مطلب همان طور که از ابتدا با ما همراه بودید در تلاش بودیم تا اطلاعات مفید و دقیقی در خصوص استراتژی های بازاریابی به شما بدهیم تا کسب و کار موفقی داشته باشید. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطلب فوق در خصوص دوره های استراتژی بازاریابی, وبینار استراتژی بازاریابی و کلاس آنلاین استراتژی بازاریابی برایتان مفید واقع شده باشد و با دانستن انواع استراتژی های بازاریابی دست به انتخاب بهترین ها برای کسب و کار خود بزنید.