Categories: مطالب عمومی

۲۶ منابع دیجیتال مارکتینگ + بهترین کتاب‌های بازاریابی دیجیتال (از مبتدی تا پیشرفته)

در این مطلب قصد داریم بهترین منابع دیجیتال مارکتینگ را معرفی کنیم. پس با ما باشید تا با بهترین منابع آشنا شوید.
انتخاب یک آموزنده توانمند و مسلط به مبانی بازاریابی و خبره در حوزه مارکتینگ کمک بزرگی برای پیشرفت در این حوزه است. بدون داشتن یک راهنمای قوی که نقشه‌ ی راه را به شما نشان دهد ادامه مسیر بسیار سخت یا حتی غیرممکن باشد در نتیجه شما باید همواره به دنبال منابعی برای آموزش خود باشید. این پست فرصت مناسبی برای آشنایی شما با همین منابع است.
در بخش ابتدایی برترین سایت ‌های فعال در آموزش و ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی می ‌کنیم:

۲۵ منبع دیجیتال مارکتینگ

۱. نوین

شاید بتوان به جرعت گفت اگر نوین برترین آژانس بازاریابی داخلی نیست قطعا جز برترین ‌های این حوزه است. این سایت کامل ‌ترین خدمات بازاریابی آنلاین را به شما ارائه می ‌دهد. هر آنچه که در وبسایت ‌های فارسی زبان پیدا نمی‌ شود در وبلاگ نوین بخوانید.

۲. جذب مارکتینگ

بیش از ۸ ساعت دوره رایگان سئو از خدمات فوق‌العاده ای است که این وبسایت ارائه می ‌کند.این سایت اطلاعات خوبی درباره دیجیتال مارکتینگ عرضه می‌ کند.

۳. آکادمی دیجیتال مارکتینگ پلت

یکی از باکیفیت ‌ترین منابع بازاریابی دیجیتال برای یادگیری است که توسط افرادی حرفه ‌ای مدیریت می ‌شود. آموزش ‌های رایگان این سایت فرصت خوبی را برای مخاطبانش فراهم می‌ کند.

۴. آکادمی دیجیتال مارکتینگ گرشا

با حدود ۲۰۰ دوره اموزشی و ۹۴ مدرس یکی از جامع‌ ترین آژانس‌ های دیجیتال مارکتینگ است. آکادمی گرشا با عرضه دوره‌ های متنوع غیرفارسی کمک بزرگی برای افزایش توانمندی ‌های شما خواهد بود. ترجمه و زیرنویس ‌هایی که در آموزش ‌های این وبسایت ارائه شده در بین رقیبان خود خاص است.

۵. ادنگاه

از جمله وبسایت‌ هایی است که با قالب وبلاگ نویسی به شکل حرفه‌ ای فعالیت می‌کند. محتوای جذاب ادنگاه در افزایش دید بازاریابی شما تاثیر غیرقابل انکاری دارد.

۶. فرانش

فرانش به ‌طور اختصاصی محتوای مارکتینگ عرضه نمی ‌کند و محصولات این سایت محدود به این فیلد نیست. اما مهم ‌ترین منبع دیجیتال مارکتینگ در بین سایت ‌های داخلی است که محتوایی به جز محتوای متنی تولید می ‌کنند.

۷. مکتب ‌خونه

اگر قصد دارید از آموزش ‌های دیجیتال مارکتینگ در فرمت اکادمیک بهره‌مند شوید مکتب‌ خونه گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

۸. کالج تپسل

یک منبع قوی برای آموزش فوت و فن‌ های بازار. فیلدبندی‌های متتوع این سایت نقطه عطفی است برای استفاده مناسب از آن.

۹. لیندا

پرطرفدارترین و شاید مطرح‌ ترین منبع دیجیتال مارکتینگ غیرفارسی. لیندا آموزش ‌های بسیار جذاب و مفیدی ارائه می ‌کند؛ محتوایی که اختصاصا به دیجیتال مارکتینگ تعلق ندارد و فناوری ‌های دیگر را هم در بر می‌گیرد.

۱۰. searchenginejournal

از جمله منابع قدرتمندی که استفاده از آن از نون شب واجب ‌تر است! این وبسایت اخبار روز مرتبط با مارکتینگ را در خروجی خود درج می‌کند چیزی که در کمتر وبسایتی پیدا خواهید کرد.

۱۱. هاب اسپات

اگر یک مرکز ارائه دهنده معتبر و قدرتمند مارکتینگ می‌ خواهید هاب اسپات همان گزینه‌ای است که باید انتخاب کنید. هاب اسپات به کمک کادر فوق ‌العاده ‌ای که در اختیار دارد به طور قابل توجهی کسب و کار شما را دگرگون خواهد ساخت.

۱۲. گوگل ادز بلاگ

چه چیزی بهتر از ارائه خدمات مارکتینگ و سئو توسط شرکت گوگل! گوگل ادز بلاگ یک منبع بسیار خاص برای آموزش شما محسوب می‌شود. برای آنهایی که با الگوریتم‌های گوگل در موتور جستجویش آشنایی کافی ندارند این منبع بسیار کمک کننده خواهد بود.

۱۳. contentmarketinginstitute

همانطور که می ‌دانید تولید محتوا پراهمیت‌ ترین راه برای جذب مخاطب است . این وبساییت بهترین مکان برای یادگیری چگونگی تولید محتوا است. با فوت و فن‌ های تولید محتوا در این وبسایت آشنا شوید.

۱۴. مدیا پست

حتی اگر علاقه ‌ای به دیجیتال مارکتینگ ندارید اما کسب و کاری دارید یا در فکر راه اندازی بیزینسی هستید مدیا پست را باید دائما دنبال کنید. اطلاع داشتن اخبار روز دیجیتال مارکتینگ و تغییراتی که در حوزه فناوری‌های مختلف بوجود می آید برای شما حیاتی است.

۱۵. بافر

یکی از محبوب‌ ترین منابع دیجیتال مارکتینگ. بافر ابزار کاملی برای آنالیز صفحات اجتماعیتان در اختیار شما قرار می ‌دهد. شاید شعار این پلتفرم ارائه دهنده ابزار دیجیتال مارکتینگ جالب باشد:«بافر کار برندسازی در فضای سوشیال مدیا را به راحتی امکان‌پذیر می‌کند.»

۱۶. ایسمینار

بزرگترین پلتفرم مدیریت و برگزاری وبینار که هم می‌توانید وبینار برگزار کنید و هم در وبینار مورد علاقه‌تان شرکت کنید. در سایت ایسمینار بخشی به عنوان بازاریابی دیجیتال وجود دارد که جدیدترین و به‌روزترین وبینارها با اساتید روز به صورت لایو و کاملا زنده را برای علاقه‌مندان به این حوزه دارد.
پیشنهاد میکنم حتما به آن سر بزنید.

پس از معرفی وبسایت ‌های فعال دیجیتال مارکتینگ بد نیست به معرفی منابعی دیگر بپردازیم. شاید اهل مطالعه در وبسایت‌ ها و شبکه ‌های اجتماعی نباشید و علاقه ‌ای به یادگیری ‌های جسته و گریخته نداشته باشید. شاید شما هم از آن دست افرادی باشید که آموزش را در چارچوب مطالعه کتاب می ‌بینند. نگران نباشید برای شما هم لیستی از بهترین کتاب ‌های دیجیتال مارکتینگ را آورده ‌ایم:

۱۷. کتاب (Jab, Jab, Jab, Right Hook) چگونه داستان خود را در یک جهان اجتماعی شلوغ مطرح سازیم؟

اگر از علاقه مندان به مطالعه هستید، ممکن است با کارهای گری واینرچوک آشنایی داشته باشید. کارآفرینی که چهار بار عنوان پرفروش ترین نویسنده را بدست آورد. از جمله کتابهای معروف مختلف رئیس شرکت ارتباطات “VaynerX”  می توان به Jab، Jab، Jab، Right Hook اشاره کرد. این کتاب بسیار طولانی است و نشان می‌دهد چگونه یک تجارت می‌تواند با حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی قلب مشتریان خود را تصاحب کند. گری به شما می‌آموزد که چگونه با استفاده از جذابیت هیجانی پاسخ‌های درستی در مشتری ایجاد کنیم.

Dynamic Digital Marketin .18

Dawn McGruer یک گوینده  فوق‌العاده است که جایزه بهترین سخنران زن را در سال ۲۰۱۸ دریافت کرده است. او بیش از دو دهه تجربه بازاریابی و کارآفرینی دارد و از این رو می‌تواند بینش خوبی برای بازاریابان نوپا ارائه دهد. McGruer با اشتیاق در مورد ایجاد راه ارتباط بین مشتریان و مشاغل از طریق بازاریابی دیجیتال، دوره های مختلفی را در زمینه سئو، بازاریابی دیجیتال، تجزیه و تحلیل، بازاریابی از طریق ایمیل و غیره ارائه می‌دهد.
بازاریابی دیجیتال پویا مطمئناً از بهترین کتاب‌های بازاریابی دیجیتال است که در سال ۲۰۲۰ ممکن است بخوانید. این کتاب‌ از همان ابتدا سفر بازاریابی دیجیتال را آغاز می‌کند. این نشان می‌دهد که چگونه کسب و کارها می‌توانند قابلیت مشاهده آنلاین خود را افزایش دهند ، مخاطبان مناسب را جذب کنند و از طریق ابزارهای دیجیتالی این پروسه را رهبری کنند. با این حال، McGruer به جای اینکه صرفاً توصیف هر یک از این مراحل را بیان کند، یک چارچوب بازاریابی دیجیتال جامع را ارائه می‌دهد تا بهترین نتیجه را از بازاریابی دیجیتال داشته باشد.

Digital Marketing That Actually Work .19:

این راهنما برای کارشناسان شرکت و بازاریابانی است که می ‌خواهند درک قدرتمندی از ایده‌های اصلی بازاریابی دیجیتال داشته باشند اینکه آنها چه هستند، چگونه کار می‌کنند و چگونه می‌توانند برای توسعه کسب و کار خود و بسیاری موارد دیگر پیاده سازی شوند.

Digital Branding .20:

اگر بخواهیم یک کناب دیجیتال مارکتینگ در حوزه برندینگ معرفی کنیم این کتاب بهترین است. راهنمای کامل گام به گام استراتژی، تاکتیک ‌ها، ابزارها و اندازه‌گیری ‌ها. دیجیتال برندینگ کتابی است که توسط این فرد خاص نوشته شده است، دانیل رولز با تجربه کسی است که با بسیاری از شرکت ‌های بزرگ شناخته شده کار کرده است. این کتاب یکی از کتاب های ۵ ستاره آمازون است که دارای بازارهای عمیق بازاریابی مانند بازاریابی محتوا، شبکه ‌های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو و تجزیه و تحلیل وب است، تا یک چارچوب قوی برای برنامه ریزی برند، هویت  و اندازه گیری اثربخشی کمپین ‌ها ارائه دهد.

Hooked. 21:

ممکن است زیاد به آن فکر نکنید، اما بیشتر استفاده روزانه محصولات ما به شدت مبتنی بر عادت است. این کتاب توسط Nir Eyal به این موضوع پرداخته است که چرا مردم با محصولات خاصی درگیر می ‌شوند و چرا محصولات دیگر شکست می‌ خورند. شما با فرآیند چهار مرحله‌ای برای ساخت محصولاتی که کاربران را به خود جلب می کند بازاریابی را یاد خواهید گرفت.

The Road to Recognition. 22

این کتاب اهمیت فوق العاده برند تجاری و به طور خاص برندهای شخصی را نشان می ‌دهد.  این راهنمای دقیق ۲۶ درس در مورد چگونگی ایجاد یک برند شخصی موفق را در اختیار شما قرار می دهد. از همه مهمتر، راه شناخت، بینش بسیاری از کسبه متبحر و موفق از مارک شخصی خود را به نمایش می ‌گذارد.

Ogilvy on Advertising. 23:

این کتاب که در سال ۱۹۸۵ و حتی قبل از وجود بازاریابی دیجیتال منتشر شده بود، هنوز هم برای عده زیادی در بازاریابی و تبلیغات پرطرفدار است. دلیلش این است که اصول و آموزه‌ های دیوید اوگیلوی ، “پدر صنعت تبلیغات” ، امروزه حتی از زمان انتشار کتاب بسیار واقعی ‌تر است.

One Million Followers. 24:

کین با مصاحبه های عمیق از افراد مشهور، اینفلوئنسرها و کارشناسان بازاریابی به شما می آموزد که چگونه محتوای صمیمی، انحصاری و معناداری برای دستیابی به مخاطبان اصلی خود بسازید. همچنین می ‌توانید یاد بگیرید که چگونه یک برند چند رسانه‌ای را در شبکه ‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب، اسنپ چت و LinkedIn بسازید.

Viral Loop. 25:

Adam L. Penenberg داستان قابل توجه کار آفرینانی را که برای اولین بار از “حلقه های ویروسی” برای ایجاد مشاغل آنلاین پر رونق ، که میلیاردها دلار ارزش دارد، استفاده کردند، مشترک است که آن را میشناسید. ترفندی که در این کتاب به کار رفته این است که کسب و کارها چیزی را خلق کنند که مردم واقعاً بخواهند، تا آنجا که مشتریانشان با خوشحالی در رویداد‌های آنها شرکت کنند.

The Big Data-Driven Business .26:

اطلاعات با کیفیت بالاتر تصمیم گیری با کیفیت بالاتر، هدف گیری بهتر و دسترسی بیشتر را امکان پذیر می ‌کند. داده‌ های بزرگ به یک منبع ضروری برای موفق ‌ترین بازاریاب ‌ها تبدیل شده است و از مزایای رقابتی کمتری برخوردار می ‌شوند و از استاندارد صنعتی برخوردار می‌ شوند. با توجه به تغییرات صنعت، نیاز به درک و استفاده کامل از داده های بزرگ باقی مانده و این کتاب جهت واقع گرایانه مورد نیاز شرکت شما را ارائه می ‌دهد.
از بین گزینه ‌های نام برده شده انتخاب بهترین کتاب دیجیتال مارکتینگ کار آسانی نیست و تمام این کتاب‌ ها مکمل یکدیگر محسوب می‌ شوند. باید بدانید یک کتاب بازاریابی دیجیتال به تنهایی نمی ‌تواند منبع خوبی برای شما باشد. در انتخاب یک کتاب دیجیتال مارکتینگ مناسب به این نکته توجه داشته باشید که به دنبال چه چیزی در این حوزه می‌ گردید. برندینگ، سئو، افزایش فروش و … . هریک از موارد ذکر شده در شرکت ‌هایی با ابعاد بزرگتر و شناخته ‌شده ‌تر یک تیم اختصاصی دارند، این یعنی هر یک از این موارد کاملا تخصصی هستند و شما باید بدانید در جایگاه چه فردی و به چه منظور می‌ خواهید از یکی از موارد ذکر شده کتاب مناسبی انتخاب کنید.
سخن پایانی
یادگیری دائم علاوه بر اینکه به توانمندی ‌هایتان می ‌افزاید باعث افزایش سطح دید شما نسبت به مسائل و فیلدهای مختلف می‌شود، پس نقش یادگیری را هیچگاه دستکم نگیرید.  در انتخاب منابع دیجیتال مارکتینگ خود با دقت عمل کنید زیرا یک منبع زمانی واقعا برایتان مفید خواهد بود که تغییراتی هرچند اندک در نوع نگرشتان در مسیر رسیدن به پیروزی ایجاد کند.
تیم محتوای ایسمینار

View Comments

  • همهٔ منابعی که معرفی کردین، سرنخ‌های خوبی برای قدم برداشتن در دنیای دیجیتال مارکتینگ به مخاطب میده. از اونجایی که ما هم در هِرازگُو روی گرداآوری و انتشار مطالب کاربردی در حوزهٔ طراحی و ساخت پرسونا و همچنین طراحی و تدوین و ترسیم نقشه سفر مشتری و در کل طراحی تجربه کاربر و کاربرپژوهی کار میکنیم، نام وبلاگمون رو زیر این پست اضافه میکنیم که خوانندگان این مطلب بتونن به راحتی به این مطالب دسترسی پیدا کنند.
    herazgo.com

Recent Posts

مهاجرت تحصیلی به چه صورت انجام می گیرد؟ به همراه معرفی انواع روش های مهاجرت

  اگر به فکر مهاجرت هستید و نمی دانید کدام روش را برای مهاجرت انتخاب…

6 روز ago

مهارت های تحصیلی – اصلی‌ترین راه برای موفقیت

مهارت‌های تحصیلی می‌توانند ابزار مهمی برای موفقیت در تحصیلات و شغل باشند و آموزش مهارت‌های…

3 هفته ago

بیزنس کوچینگ چیست؟ چرا به بیزنس کوچینگ نیاز داریم؟

کوچینگ یک فرایند همکاری است که بین یک کوچ حرفه‌ای و یک فرد یا گروهی…

4 هفته ago

تفکر خلاق چیست؟ چگون می‌توان خلاقانه تفکر کرد؟

مهارت‌های تفکر خلاق شامل مهارت‌هایی هستند که شما را قادر می‌سازند به طور خلاقانه و…

1 ماه ago

موفقیت فردی چیست؟ معرفی مهم ترین نکات و رازهای موفقیت فردی

موفقیت فردی به معنای رسیدن به اهداف شخصی و ادامه پیدا کردن در راه رسیدن…

1 ماه ago

مدیریت استراتژیک چیست؟ و چه مزایایی دارد

مدیریت استراتژیک فرایندی است که به کمک طراحی، اجرا و ارزیابی استراتژی‌ها و اهداف سازمانی،…

1 ماه ago